01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Jak pořídit pohotový infokanál pro občany

Služba E-info, kterou provozuje město Bohumín a jež se loni v soutěži Zlatý erb stala třetí nejlepší elektronickou službou v České republice, překročila v listopadu 2008 hranici milionu odeslaných SMS zpráv. K tomuto historickému mezníku se dospělo po šesti letech existence služby, která nabízí...

Služba E-info, kterou provozuje město Bohumín a jež se loni v soutěži Zlatý erb stala třetí nejlepší elektronickou službou v České republice, překročila v listopadu 2008 hranici milionu odeslaných SMS zpráv. K tomuto historickému mezníku se dospělo po šesti letech existence služby, která nabízí občanům informace členěné do 42 kategorií. I zkušenosti z dalších měst však připomínají, že rozesílání SMS či e-mailových zpráv se osvědčuje jako levný a pohotový informační kanál.

V Bohumíně si mohou občané nechat posílat aktuální zprávy buď přímo do svého mobilního telefonu, nebo do e-mailové poštovní schránky. Tuto službu využívá dvanáct stovek lidí. Většina z nich dává přednost e-mailovým sdělením, zprávy na mobilní telefon si zatím nechává posílat zhruba čtyři sta občanů. Věkový průměr uživatelů bohumínského E-infa je 38 let.

TŘI MILIONY E-MAILŮ UŽ LETOS?

"E-mailů v rámci služby jsme již rozeslali 2,68 milionu, třímilionovou hranici bychom měli překročit v roce 2009," uvedl ve druhé polovině loňského listopadu správce počítačové sítě Jiří Rozsypal z bohumínského městského úřadu.

Každý zájemce, který si prostřednictvím internetu službu zaregistruje, si objedná zprávy z kategorií, které pro sebe považuje za nejzajímavějí. Zvolené kategorie však může kdykoliv dodatečně změnit, přidat nové nebo zase některé zrušit. Nejoblíbenějšími jsou informace z radnice, zprávy policie, omezení a výluky v dopravní infrastruktuře, plánované odstávky elektřiny, plánované odstávky a nedodávky vody či plynu, ale třeba i tiskové zprávy městského úřadu, různé zajímavosti a tipy. Bohumínští občané se mohou dále dozvědět například o kvalitě ovzduší, licitacích bytů či nebytových prostor města, E-info nabízí i program kina, mětského televizního informačního kanálu, informace o počasí či svátcích i kulturní a sportovní akce. Nejnověji bylo přidáno připomínání termínů odvozu komunálního odpadu v městských částech.

SLUŽBA NEMUSÍ STÁT ANI KORUNU

Služba E-info nestojí nic ani město, ani jeho občany. Příjem a rozesílání zpráv je zcela zdarma, nepočítá-li se práce obsluhy. Při průměrné ceně za SMS tak město ušetřilo zhruba jeden až dva miliony korun. Bohumínští využívají pro svou službu SMS e-mail. Jde o e-mailovou adresu, která je přiřazena mobilu (telefonnímu číslu). Jestliže někdo zašle e-mail na tuto adresu, je uživateli doručen jako SMS zpráva.

Odběratelé služby E-info si tedy musí pouze aktivovat u svého operátora tuto e-mailovou adresu.

Existují však také další profesionální systémy pro hromadné rozesílání SMS prostřednictvím internetu, jako například SMS InfoKanál či SmiS. Ty nabízejí rozmanité funkce a zaručují čas doručitelnosti do SMS center. Obce je většinou volí jako nástroj krizové komunikace, ale používají je i k rozesílání širšího okruhu informací. Tak třeba v Týně nad Vltavou se taková možnost stala doplňkem jednotného systému vyrozumění a varování obyvatelstva a využívá ji zhruba čtvrtina rodin. V Lipníku nad Bečvou se zaregistrovalo k odběru této služby 15 procent, v Mohelnici pětina obyvatel města.

SMS I V RÁMCI ÚŘADU

V Poděbradech využívají systém ke komunikaci nejen s občanskou veřejností, ale i mezi úřadem a vedením města či mezi úřadem a zastupiteli města. Ukázalo se totiž, že krátce před zasedáním zastupitelstva obce se někdy objeví náhlý a neodkladný požadavek doručení konkrétní důležité zprávy zastupitelům, na který musí ještě před vlastním jednáním reagovat. Zpracování tohoto požadavku značně zatěžovalo pracovníky telefonáty v době, kdy dopracovávali písemné podklady pro dané zasedání. Navíc v zastupitelstvu je mnoho lékařů a učitelů. Tyto profese bývají velice často nedostupné na telefonech. Proto vedení úřadu pověřilo informatiky řešením tohoto problému a výsledkem bylo hromadné rozesílání SMS zpráv.

V Dačicích si pochvalují, že do systému SMS Infokanál jsou v některých případech místo starších obyvatel zaregistrovány jejich děti a vnoučata. Těm pak chodí SMS zprávy, ať už bydlí kdekoliv, a když je zpráva důležitá, zavolají svým rodičům či prarodičům a sdělují jim informace například o plánované odstávce vody.

JAROSLAV WINTER

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down