Již podesáté byly oceněny eOSOBNOSTI Egovernmentu roku

Za podpory společnosti Gordic a pod záštitou Martina Mesršmída, ředitele Digitální a informační agentury, a za přítomnosti Mariana Jurečky, vicepremiéra pro digitalizaci, magazín Egovernment ocenil už po desáté Osobnost Egovernmentu. Kromě jednotlivých tradičních kategorií bylo uděleno i ocenění za celkový přínos a po osmi letech došlo také na uvedení do Síně slávy Egovernmentu. Přinášíme i seznam všech nominovaných.

Letošní jubilejní, již 10. ročník eOsobnost Egovernmentu 2025 – GORDIC byl výjimečný hned v několika ohledech. Především se v něm sešlo rekordních  74 nominací. Výjimečné bylo i to, že 12 z nich bylo přišlo z jednoho úřadu – z Digitální a informační agentury (DIA), což bylo především dáno jejím vznikem teprve v loňském roce a přeskupováním pracovníků z několika úřadů právě do DIA. Další výjimečností letošního ročníku bylo i uvedení do Síně slávy Egovernmentu, k čemuž tentokrát došlo po dlouhých osmi letech. 

Skupinová fotografie všech oceněných. Foto: magazín Egovernment

Na základě zaslaných nominací byly vybrány a oceněny v jednotlivých kategoriích tyto osobnosti:

V KATEGORII eOSOBNOST OBCÍ

1.   Jaroslav Střelák, předseda Komise pro digitalizaci a elektronizaci předsednictva Svazu měst a obcí ČR, starosta obce Krumsín na Prostějovsku

2.    Ida Kárná, tajemnice, Obecní úřad Bílovice nad Svitavou (okres Brno-venkov)

3.    Jan Šťastný, konzultant, E-Úřad, CATANIA GROUP s.r.o.

V KATEGORII eOSOBNOST MĚST

1.  Karel Marek, starosta, město Lysá nad Labem na Nymbursku

2.    Jiří Jarema, vedoucí oddělení informačních služeb,  Magistrát města Karviná

3.    Jana Murová, starostka, město Město Albrechtice na Bruntálsku

V KATEGORII eOSOBNOST KRAJŮ

1.   Eliška Pečenková, vedoucí odboru informatiky, Krajský úřad Plzeňského kraje

2.    Jiří Šafránek, vedoucí odboru informačních technologií,  Olomoucký kraj

3.    Vladimír Soběslav, vedoucí, ekonomický odbor, Královéhradecký kraj

V KATEGORII EOSOBNOST CENTRÁLNÍCH ÚŘADŮ

1.   Helena Duffková, vedoucí oddělení Czech POINT a ISDS, odbor služeb eGovernmentu DIA, Digitální a informační agentura

2.    Jakub Joklík, vedoucí, oddělení dozoru nad normotvorbou obcí, odbor veřejné správy dozoru a kontroly, Ministerstvo vnitra

3.    Marek Pazderka, Kontrola a rozvoj přístupnost služeb eGovernmentu, Odbor služeb eGovernmentu,  Digitální a informační agentura

eOSOBNOST ZA CELKOVÝ PŘÍNOS

1.  Petr Foltýn,  ředitel Národního centra elektronického zdravotnictví (NCEZ), Ministerstvo zdravotnictví

2.    Miroslav Rychtařík,  ředitel odboru ICT, digitální zmocněnec, odbor ICT, Ministerstvo zemědělství

3.    Olga Klápšťová, ředitelka, Centrum informačních technologií a služeb, Univerzita Pardubice

Do Síně slávy Egovernmentu byl uveden Zdeněk Zajíček, prezident Hospodářské komory ČR a prezident ICT UNIE, z. s. Stalo se tak zatím teprve podruhé v celé desetileté historii ocenění. Zdeněk Zajíček tak v Síni slávy zaujal místo po boku digitálního šampiona ČR Ondřeje Felixe, který byl takto oceněn v roce 2017.

Síň slávy Egovernmentu představuje osobnosti, jejichž význam pro vývoj elektronizace veřejné správy je dlouhodobý a zcela zásadní. Jde tedy o osobnosti, které dávaly českému eGovernmentu směr a jež se neomezovaly pouze na řízení konkrétních projektů, ale i na strategické plánování a  snahu o propojení zainteresovaných subjektů tak, aby došlo k naplnění těchto strategií.

Seznam všech nominovaných pro ocenění eOSOBNOST Egovernmentu roku 2025

  1. Tomáš Šedivec, vedoucí oddělení architektury informačních systémů veřejné správy, odbor hlavního architekta eGovernmentu, DIA
  2. Jan Paroubek, ředitel , CENDIS
  3. Antonín Neubauer, obchodní Ředitel Regionu Praha, Marbes Consulting
  4. David Menšík, vedoucí odboru městské informatiky,  Magistrát města Brna
  5. Jan Kalina,  hlavní produktový manažer, Architektonická a projektová kancelář Ministerstva dopravy, Ministerstvo dopravy/CENDIS, s.p.
  6. Pavel Matějka, Hlavní architekt, Architektonická a projektová kancelář Ministerstva dopravy, Ministerstvo dopravy/CENDIS, s.p.
  7. Karel Váchal, ředitel, architektonická a projektová kancelář Ministerstva dopravy, CENDIS s.p./Ministerstvo dopravy
  8. Luděk Šantora, ředitel, Správa informačních technologií města Plzně, příspěvková organizace
  9. Jiří Čtyroký, ředitel Sekce prostorových informací,  Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy
  10. Jana Dubcová, ředitelka, Centrální nákup Plzeňského kraje, příspěvkové organizace
  11. Jan Horník, tajemník, Městský úřad Dobříš
  12. Petr Tiller, Enterprise architect, Odbor hlavního architekta, Digitální a informační agentua
  13. Šimon Trusina, Analytik, Oddělení digitálních služeb, Digitální a informační agentura
  14. Jaroslav STŘELÁK, Předseda Komise pro digitalizaci a elektronizaci Předsednictva Svazu měst a obcí ČR, starosta obce Krumsín
  15. Radek BRÁZDA, Vedoucí oddělení informatiky kanceláře starosty a tajemníka, Městský úřad Vyškov
  16. Vladimír HALM, vedoucí oddělení správy informačního systému, Magistrát města Brna
  17. Jiří Jarema, vedoucí oddělení informačních služeb,  Magistrát města Karviná
  18. Josef Švec, vedoucí odboru, Odbor správní,  Městský úřad Velké Meziříčí
  19. Cyril Čapka, DIA
  20. Zdeněk Hrach, vedoucí oddělení digitálních služeb veřejné správy, Digitální a informační agentura
  21. Libor Drlík, Data Management Project Leader at DIA / eGovernment Architect at NAKIT, DIA/NAKIT
  22. Olga Klápšťová, ředitelka, Centrum informačních technologií a služeb, Univerzita Pardubice
  23. Filip Vojáček, referent, Oddělení digitální strategie a analýz, Úřad vlády
  24. Ondřej Benda,  referent, Oddělení administrativní podpory a komunikace,  Úřad vlády
  25. Marina Puzdrova, referent, Oddělení digitální strategie a analýz,  Úřad vlády
  26. Alexandra Homová, Ředitelka kabinetu, Odbor Kabinetu člena vlády pověřeného koordinací digitalizace, Úřad vlády
  27. Filip Bílek, odbor služeb eGovernmentu, Digitální a  informační agentura
  28. Vladimír Rohel, ředitel,  sekce Bezpečnost, Národní agentura pro komunikační a informační technologie. s.p.
  29. Michal Pešek, ředitel,  SSSVD
  30. Zdeněk Zajíček, prezident HK ČR
  31. Helena Ulrychová, vedoucí, Oddělení eGovernment cloudu, Digitální a informační agentura
  32. Vladimír Soběslav, vedoucí, ekonomický odbor, Královéhradecký kraj
  33. Monika Štěrbová, tajemnice, Městský úřad Stráž pod Ralskem
  34. Jan Klofáč, vedoucí, oddělení digitální strategie a analýz, Úřad vlády
  35. Martin Charvát, vedoucí, oddělení administrativní podpory a komunikace (Digitální Česko), Úřad vlády
  36. Ivan Bartoš, poslanec,  Poslanecká Sněmovna
  37. Ida Kárná, tajemnice, Obecní úřad Bílovice nad Svitavou
  38. Helena Duffková, vedoucí oddělení Czech POINT a ISDS, odbor služeb eGovernmentu DIA, Digitální a informační agentura
  39. Marek Pazderka, Kontrola a rozvoj přístupnost služeb eGovernmentu, Odbor služeb eGovernmentu,  Digitální a informační agentura
  40. Libor Drlík, Data Management Project Leader,  Odbor hlavního architekta eGovernmentu, Oddělení evidence a sdílení dat,  Digitální a informační agentura
  41. Petr Foltýn,  ředitel Národního centra elektronického zdravotnictví (NCEZ), Ministerstvo zdravotnictví
  42. Jana Murová, starostka, Město Albrechtice
  43. Lenka Kováčová,  vedoucí oddělení a Národní koordinátorka otevřených dat,  Oddělení evidence a sdílení dat, Odbor hlavního architekta, Digitální a informační agentura
  44. Jan Zárybnický, vedoucí odboru vnitřních věcí, MÚ Turnov
  45. Lenka Čermáková,  metodik eGovernmentu,  odbor Vnitřních věcí, odddělení sřtedisko informačních služeb, Magistrát města Ostravy
  46. Jaroslav Brandejs, tajemník, MěÚ Říčany
  47. Miroslav Krejčí, Cermat
  48. Ivana Svatá, referent, odbor informatiky, ČÚZK
  49. Michael Zelený, vedoucí oddělení výzkumu a analýz, Digitální a informační agentura
  50. Miroslav Vacula, vedoucí odboru informatiky,  Jihomoravský kraj
  51. David Sláma, ředitel odboru, Ministerstvo vnitra
  52. Kateřina Škorpilová Vlasová, zástupce ředitelky, účetní - ekonom a vedoucí ekonomicko-provozního úseku, Domov seniorů Úvaly, poskytovatel sociálních služeb
  53. Jakub Tichý, IT technik, odbor IT, Městská část Praha 17
  54. Tichý Tomáš, zástupce ředitele podniku - ředitel sekce ICT, Cendis, s.p.
  55. Robert Králíček, místopředseda podvýboru pro eGovernment, PSP ČR
  56. Josef Slobodník, předseda komise pro IT Rady MČ Praha 8,  Městská část Praha 8
  57. Marie Sigmundová, vedoucí obchodního oddělení,  Nemocnice Na Františku
  58. Jakub Joklík, vedoucí, oddělení dozoru nad normotvorbou obcí, odbor veřejné správy dozoru a kontroly, Ministerstvo vnitra
  59. Miroslav Rychtařík,  ředitel odboru ICT, digitální zmocněnec, odbor ICT, Ministerstvo zemědělství
  60. Eliška Pečenková, vedoucí odboru informatiky, Krajský úřad Plzeňského kraje
  61. Jan Mareš, vedoucí odboru ekonomiky, Statutární město Chomutov
  62. Karel Marek, starosta, Město Lysá nad Labem
  63. Radek Šipka, vedoucí oddělení podpory řízení,  Krajský úřad Zlínského kraje
  64. Radim Karásek,  právník, odbor Hlavního architekta eGovernmentu, Digitální a informační agentura
  65. Kateřina Blažková, vedoucí kanceláře tajemníka,  Městská část Praha 4
  66. Vlastimil Veselý, ředitel, CATANIA GROUP s.r.o.
  67. Jakub Hradil, vedoucí oddělení informatiky,  Městská část Praha 17
  68. Ondřej Nekovář, ředitel, Úsek kybernetické bezpečnosti, SPCSS s.p.
  69. Jan Šťastný, konzultant, E-Úřad, CATANIA GROUP s.r.o.
  70. Vít Křížka, vedoucí oddělení, Odbor kompetnečních center, Oddělení standardů digitální transformace,  Digitální a informační agentura
  71. Milan Labašta, zastupující ředitel,  Národní sportovní agentura
  72. Jiří Šafránek, vedoucí odboru informačních technologií,  Olomoucký kraj
  73. David Menšík, vedoucí odboru informatiky,  Magistrát města Brna
  74. Martin Vlček,  Interní auditor,  Krajský úřad Moravskoslezského kraje

/zr/*

Na stránkách dubnového vydání Moderní obce, které se ke čtenářům bude z tiskárny expedovat již v úterý 1. dubna, se v rubrice Kauza setkáte i s některými oceněnými eOSOBNOSTMI Egovernmentu 2025. K povinnosti obcí a jejich organizačních složek či těmito subjekty zřízených nebo založených škol vykonávat od 1. ledna 2027 spisovou službu v elektronické podobě v elektronických systémech spisové služby se totiž také vyjadřují Jaroslav Střelák, předseda Komise pro digitalizaci a elektronizaci předsednictva Svazu měst a obcí ČR a starosta obce Krumsín (okres Prostějov, Ida Kárná, tajemnice Obecního úřadu Bílovice nad Svitavou (okres Brno-venkov) či Jana Murová, starostka města Město Albrechtice (okres Bruntál).

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.