01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Kam s nimi?

Kam s nimi? Neobvyklý, pro někoho až obscénní námět, mají velké barevné bilbordy, které jsou umístěné na obecních domech Městské části Praha 14. Pod výmluvným nadpisem "Když může váš pes" je na dětském pískovišti vyobrazen muž v podřepu, s obnaženou zadnicí. Chystá se vykonat to, co psi dělají...

Kam s nimi?

Neobvyklý, pro někoho až obscénní námět, mají velké barevné bilbordy, které jsou umístěné na obecních domech Městské části Praha 14. Pod výmluvným nadpisem "Když může váš pes" je na dětském pískovišti vyobrazen muž v podřepu, s obnaženou zadnicí. Chystá se vykonat to, co psi dělají běžně venku, často na chodnících a jiných veřejných prostranstvích. I když někdo takové zobrazení odsuzuje, záměr bilbordu je cílený. Má vést každého majitele psa nejen k zamyšlení, ale zejména k nápravě. Aby psí exkrementy po svých miláčcích pravidelně uklízeli.

Lze namítnout proč to dělat, když se za psa platí v Praze tisícikorunový poplatek ročně, jenže to je daň pouze za jeho chov. Přitom podle místostarostky Prahy 14 Jiřiny Novákové ani tato peněžitá částka na úklid chodníků nestačí. Uvádí, že jejich znečištění, které způsobují psi, je v této městské části větší než v centru Prahy. Na radnici si spočítali, že pokud by se z poplatku za psa měl hradit celoplošný úklid jen chodníků, musel by být vyšší než 34 000 Kč ročně za jednoho.

"Chtěli bychom občany přesvědčit, že v naší městské části by bylo společensky neúnosné, kdyby pejskaři tyto exkrementy neuklízeli. Ale neuvažujeme ani o tom uplatnit sankce za znečišťování prostředí, které nám nabízí příslušná vyhláška. Pokuty nikam nevedou," zdůrazňuje místostarostka.

Vstřícný krok k lepší spolupráci s majiteli psů nabídla radnice. Na Černém Mostě a v Hloubětíně bylo rozmístěno 20 odpadních nádob pro psí výkaly s nezbytnými sáčky. Jsou vyprazdňovány denně.

S firmou KAS Praha bylo smluvně též dohodnuto, že vysavačem vyčistí určené chodníky několikrát týdně. Do konce roku zaplatí městská část za čtyřměsíční úklid chodníků na 200 000 Kč. Jestliže by se měly čistit plošně denně, taková služba by několikanásobně převyšovala částku, kterou je možné z obecního rozpočtu uvolnit.

Očekává se, že přesvědčovací kampaň, na jejíž reklamě se podílejí vedle zmíněných bilbordů rovněž plakáty se stejným námětem, přinese ovoce. Navíc ji podpořilo na 16 tisíc výtisků měsíčníku Městské části Praha 14 s vysvětlujícím článkem místostarostky, který byl vložen do poštovních schránek všem občanům. Oldřich Malina, autor celé akce, který se inspiroval v Londýně a Paříži, je ochoten podílet se na podobné kampani v ostatních pražských částech i v jiných městech, pokud projeví zájem.

- bd-

FOTO IVO VAVŘINA

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down