V srpnu 1845, tedy pouhých dvacet let po vzniku první parostrojní železnice na světě, prolomil hradby a vjel do Prahy první vlak.
»Už do konce 19. století pak změnila železnice svět – protkala kontinenty od moře k moři, ovlivnila města, průmysl i životy lidí. O sto sedmdesát let později jsou nároky společnosti na železniční dopravu jiné. Zvyšuje se rychlost a cestovní komfort, zmenšují se naopak nároky na plošný rozsah staveb a zařízení pro dopravu, « poznamenává prof. Ing. arch. Tomáš Šenberger. A upozorňuje na fakt, že nádraží i celé tratě jsou opouštěny, jiné se přestavují a do té doby obrovské nádražní plochy se vracejí městům.
Jak s těmito uvolněnými plochami nakládat, napoví konference Křižovatky architektury 2015, která se uskuteční letos 3. června v Kulturním sále Českých drah na Hlavním nádraží v Praze. Hlavním mediálním partnerem konference je i měsíčník Moderní obec.*
Další podrobnosti ke konferenci Křižovatky architektury 2015 včetně jejího odborného programu se dozvíte v březnovém vydání Moderní obce, které předplatitelé dostanou do svých poštovních schránek už v závěru tohoto týdne.