01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

LCS International: Nahradíme konkurenci spoluprací - koncept se osvědčil

Společnost LCS International patří k těm nemnoha, které nevynechaly ani jeden ročník veletrhu INVEX. V její expozici nikdy nechyběl Jan Přerovský. Nynější generální ředitel a předseda představenstva firmy, která dává práci 200 zaměstnancům, byl svého času i její první zaměstnanec.

Rozhovor s Janem Přerovským proto začal ohlédnutím za vývojem veletrhu. "Když jsme byli malá firmička, INVEX byl přehlídkou zahraničních firem a tu a tam se krčila česká firma. Tenkrát jsme vzhlíželi k těm velkým stánkům a velkým pavilónům. Pak postupně zahraničních firem ubývalo a dnes je tento veletrh především přehlídkou úspěšných českých firem. Nás těší, že svoje důstojné místo mezi nimi máme i my," vzpomíná Jan Přerovský.

Zhruba před deseti lety jste přišli s konceptem "Nahradíme konkurenci spoluprací", díky kterému jste se postupně dostali na pozici vedoucího českého producenta podnikových informačních systémů. Jak vám k tomu napomohla každoroční účast na veletrhu INVEX?

Tím, že jsme se orientovali na spolupráci s velkým množstvím partnerů, byl veletrh důležitým místem, které nám napomáhalo k jejich získávání a také k posilování navázaných vztahů.

Řada firem v Brně na čas, popřípadě i natrvalo přestala vystavovat. Neuvažovali jste o podobném kroku? Přece jen účast na veletrhu, a zvláště v takovém rozsahu, jako je u vás v posledních letech pravidlem, stojí nemálo.

Tu otázku si klademe každoročně, nicméně zatím jsme vždy svoji účast mohli vyhodnotit jako užitečnou. Nedá se měřit v počtu uskutečněných obchodů, ale v tom, že zde vždy upevníme existující a navážeme nové kontakty, představíme svoje novinky a dáme o sobě vědět, že jsme na trhu a že se s námi musí počítat.

Jaké novinky představíte letos?

Kromě toho, že všechny tři naše produkty se zde budou prezentovat pod svými zbrusu novými názvy, čekají na návštěvníky veletrhu i četné důležité technické a funkční novinky v rámci nových verzí všech tří systémů - Helios Green, Helios Orange a Helios Red. Speciálně pro INVEX jsme připravili jednu marketingovou novinku, která se týká produktu Helios Red: Zákazník má možnost si vybrat konfiguraci balíčků nebo modulů podle potřeby své organizace na dva měsíce zdarma a zaplatí pouze balíček služeb na instalaci a školení. Získání licencí Helios Red na zkoušku je podmíněno pouze odebráním a uhrazením balíčku služeb. Klient se tak seznámí s aplikací, která bude následně správně nainstalována. Tím získá všechny informace o našem softwaru. To mu umožní správně se rozhodnout o nákupu licencí.

Nedávno jste se společností IBM představili společný produkt Easy ERPack. Jaký je o něj zájem?

Je určen zejména menším a středně velkým s organizacím, které mají v úmyslu si pořídit nový informační systém. Spočívá v možnosti zakoupení informačního systému LCS Noris, nyní Helios Green, společně s IBM servery a IBM softwarem. Pro zákazníky je to jednodušší a levnější, než kdyby kupovali jednotlivé produkty samostatně, ale ještě více oceňují jednoduchý způsob financování. Cenu za balíček nemusí zaplatit hned. Mohou využít finanční služby na bázi leasingu pro hardware a rozloženého splácení pro software, přičemž platby jsou rozloženy na 36, případně až na 48 měsíců, podle bonity zákazníka. Zákazník může využít jak finančního, tak operativního leasingu nebo dodavatelského úvěru. Tyto možnosti financování nabízí IBM, a to bez jakékoliv počáteční akontace.

Letos jste jako první producent informačních systémů umožnili uživatelům vašeho produktu LCS Helios odesílat data Intrastatu přes Portál veřejné správy. Jaká data už jeho prostřednictvím mohou vaši zákazníci odesílat elektronicky?

Prakticky všechna, která tento portál již umožňuje. Vůbec první aplikací byla elektronická podání České správě sociálního zabezpečení. Navázali jsme dobrou spolupráci s Ministerstvem informatiky, díky níž jsme byli schopni zabudovat do svých produktů nové funkce týkající se elektronických podání přes portál pokud možno hned v okamžiku, kdy to bylo možné. Novinky v tomto směru představujeme i v Brně. Například u produktu Helios Red předchozí verze již dokázala z modulu Mzdy posílat elektronicky evidenční listy důchodového pojištění a přihlášky a odhlášky na sociální pojištění prostřednictvím Portálu veřejné správy. Nová verze rozšiřuje možnosti tohoto moderního způsobu komunikace se státní správou i na přiznání k DPH a přiznání k dani z příjmu. Podmínkou používání této funkce je samozřejmě registrace na PVS a vlastnictví elektronického podpisu.

S Ministerstvem informatiky jste pracovali také na projektu e-fakturace. V jakém stádiu se nachází?

Cílem projektu bylo vytvořit podmínky pro to, aby organizace veřejné správy mohly faktury, ale i další doklady, jako je objednávka či dodací listy, nejdříve přijímat a následně i posílat elektronicky. Společně s Microsoftem jsme vytvořili na Portálu veřejné správy službu, jejímž prostřednictvím jsou tyto doklady elektronicky zasílány. Nyní probíhá pilotní provoz na Ministerstvu informatiky a od počátku příštího roku chystáme rozšíření projektu do dalších (optimálně všech) institucí veřejné správy. Pro nás je potěšující, že jsme tímto projektem prolomili soustředění e-governmentu na komunikaci státu s občanem. Projekt e-fakturace je možná méně viditelný pro občany, z hlediska přínosů (úspor) a pozitivního mezinárodního hodnocení je však jednoznačně na špici.

Jako tvůrci informačních systémů sledujete aktuální vývojové trendy. Které jsou zvlášť zajímavé pro zákazníky z veřejné správy?

Zdůraznil bych dva - intenzívnější využívání work-flow a vizualizace dat. Zvlášť v organizacích veřejné správy byli zatím zvyklí na oběh dokumentů v takzvaných referátnících. Když zjišťují, že to lze řešit elektronicky, většinou se jim to líbí. A určitě ocení také fakt, že místo dlouhých sjetin budou dostávat jako výstupy z informačních systémů jednoduché sestavy s obrázky, grafy popisujícími trendy, díky nimž získají ihned přehled o dané problematice.

JAROSLAV WINTER

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down