Současná ekonomická situace má na podnikání malých a středních firem v Česku stále špatný vliv. Vyplývá to z ankety společnosti Perfectia, která se specializuje na business mentoring, tedy poradenství zejména malým a středním firmám. Asi 65 % dotázaných podnikatelů označilo dopady ekonomické...
Současná ekonomická situace má na podnikání malých a středních firem v Česku stále špatný vliv. Vyplývá to z ankety společnosti Perfectia, která se specializuje na business mentoring, tedy poradenství zejména malým a středním firmám. Asi 65 % dotázaných podnikatelů označilo dopady ekonomické situace na své podnikání jako velmi špatné a 22 % jako spíše špatné. Z oslovených podnikatelů jich 10 % uvedlo, že nynější stav ekonomiky nemá na jejich podnikání žádný vliv a pouze 3 % hodnotí dopady ekonomické situace na své podnikání spíše pozitivně.
»Skepse vyplývá spíše z bezradnosti podnikatelů a jejich pasivity. Podnikatelům chybějí nástroje, s nimiž by dokázali těmto vlivům čelit. To dokáže jen zhruba desetina z nich,« domnívá se Štěpán Klein, mentor společnosti Perfectia. »I při klesajícím trhu lze růst. Jde o to zlepšit své tržní zaměření a komunikaci, zaměřit se na agresivní prodej, přetáhnout dobré lidi od konkurence a pořádně to rozjet,« uzavírá Štěpán Klein.