01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Město pro byznys

Celkem 206 obcí z rozšířenou působností a 22 správních obvodů Prahy se staly začátkem dubna předmětem průzkumu společnosti Factum Invenio. Přesně a nejrychleji dokázala odpovědět občanům na jejich dotaz, který se týkal podnikání, Městská část Prahy 9. Průzkum se uskutečnil jako součást velkého...

Celkem 206 obcí z rozšířenou působností a 22 správních obvodů Prahy se staly začátkem dubna předmětem průzkumu společnosti Factum Invenio. Přesně a nejrychleji dokázala odpovědět občanům na jejich dotaz, který se týkal podnikání, Městská část Prahy 9.

Průzkum se uskutečnil jako součást velkého porovnávacího žebříčku obcí s rozšířenou působností a správních obvodů Prahy s názvem Město pro byznys. Měření informační otevřenosti se uskutečnilo formou simulovaného mailového dotazu fiktivního občana podle standardu metodiky Mystery mailing. Na základě získaných odpovědí byla vyhodnocována jejich úplnost a následně jejich rychlost. Přestože zákon dává radnicím lhůtu na odpověď až 15 dní, úředníci z Prahy 9 dokázali poslat zpětnou reakci již 20 minut po odeslání e-mailu. Následovaly Karviná, Humpolec, Šlapanice, Lipník nad Bečvou, Pacov, Jilemnice, Český Krumlov, Kraslice a Nový Bydžov. Pozitivní je, že během prvního dne zareagovaly na testovací otázky desítky radnic. Některé odpovědi naopak do poloviny dubna ještě nedošly.

Soutěž vznikla jako reakce na současnou potřebu monitorovat regionální iniciativu a ukázat, jak se místní správy podílejí na zlepšení podnikatelského prostředí. Podnikatelé i zájemci o podnikání získají informaci jak vstřícné či naopak nepružné jsou jednotlivé radnice. Posouzení informační otevřenosti je jedním z 50 kritérií, podle kterých budou organizátoři žebříčku Město pro byznys porovnávat obce i v následujících měsících. "Vedle fiktivního dotazování ještě radnice obešleme stručných dotazníkem a na názor se zeptáme také více než 11 tisíc podnikatelů v jednotlivých městech," uvedl ke vzniku průzkumu ředitel Factum Invenio Jan Herzmann.

Propojení tří typů průzkumu s daty Českého statistického úřadu i dalších institucí dělá z projektu ojedinělou záležitost, dodala za vyhlašovatele projektu Eva Hanáková, šéfredaktorka týdeníku Ekonom. Velký žebříček bude vedle podpory podnikání ze strany územních samospráv správ porovnávat také podnikatelské prostředí, situaci na pracovních trhu, atraktivitu lokality a cenové podmínky dané oblasti.

Cenu týdeníku Ekonom Nejlepší město pro byznys získá vítězné město koncem října. Na projektu se organizačně podílí agentura Bison&Rose ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR. Partnery projektu jsou Stavby silnic a železnic a developerská společnost Lordship.

Další informace o žebříčku a podmínkách podnikání najdete na webových stránkách www.mestoprobyznys.cz.

/kž/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down