Znojmo Živé sochy ve stylu Napoleona a Vivaldiho, ponocný, vyhlídkové dalekohledy, Pohádkové prohlídky podzemím, nové propagační materiály o Znojmě a okolí včetně informačních letáků o letošním ročníku Znojemského historického vinobraní a všech dalších novinkách, to je výsledek projektu Znojmo -...
Znojmo
Živé sochy ve stylu Napoleona a Vivaldiho, ponocný, vyhlídkové dalekohledy, Pohádkové prohlídky podzemím, nové propagační materiály o Znojmě a okolí včetně informačních letáků o letošním ročníku Znojemského historického vinobraní a všech dalších novinkách, to je výsledek projektu Znojmo - město s přívlastkem, který zpracovala příspěvková organizace města Znojemská beseda. "Téměř šest milionů korun - 92,5 % z celkových rozpočtových nákladů jsme čerpali v rámci Regionálního operačního programu (ROP) Jihovýchod, zbývající peníze poskytla Znojemská beseda, která spravuje historické budovy ve městě, městské divadlo a zabezpečuje akce jak v oblasti cestovního ruchu, tak kultury. Projekt jsme zahájili letos v březnu a potrvá do února roku 2011. Turistům, kteří zavítají do Znojma, nabídne všechny informace a propagační materiály městské informační centrum," uvedl Mgr. Marian Keremidský, místostarosta Znojma.
A proč město s přívlastkem? "Po komunálních volbách v roce 2006 jsme přemýšleli o novém logu města. Typickým symbolem Znojma je vedle okurek hlavně víno a přívlastková vína jsou ta nejlepší," vysvětlil Mgr. Marian Keremidský.
Znojemská beseda připravila ještě projekt Evropská hradební města, kterého se účastní města z ČR a Rakouska. "A nejen ten. Další hodláme uskutečnit s rakouským městem Retz. Měl by podpořit přeshraniční spolupráci při pořádání hudebních festivalů, vinobraní a jiných akcí. Na tento projekt se nám zatím nepodařilo získat peníze z EU. Po doporučení monitorovacího výboru ROP Jihovýchod požádáme o dotaci z Fondu malých projektů," doplnil místostarosta.
/sk/