Město Most a Mostecká uhelná společnost (MUS) půjčí Hipodromu, a. s., peníze na dostavbu areálu. Celkové investiční náklady se odhadují na 24 mil. Kč. Půjčkou chce město zvýšit svůj podíl v akciové společnosti Hipodrom. O kapitalizaci...
Město Most a Mostecká uhelná společnost (MUS) půjčí Hipodromu, a. s., peníze na dostavbu areálu. Celkové investiční náklady se odhadují na 24 mil. Kč. Půjčkou chce město zvýšit svůj podíl v akciové společnosti Hipodrom. O kapitalizaci jedná s dalšími akcionáři.
Hipodrom, vybudovaný před pěti lety v rámci rekultivačních projektů je atraktivní platformou zábavy pro Mostecko a celý severočeský region. Poskytuje prostor k pořádání sportovních, kulturních, firemních i jiných společenských akcí. Loni přilákal téměř 103 tisíce návštěvníků a během páté dostihové sezóny divákům představil 770 soutěžících koní. Letos mu ale končí podmínečně udělená "áčková" licence.
Dostihová závodiště se podle komfortu dělí na kategorie A, B, C, přičemž těch nejlépe vybavených má ČR pět. Mostecký hipodrom byl v roce 1998 zařazen mezi elitu vedle Prahy-Chuchle, Pardubic, Karlových Varů a Slušovic. Prestižní "áčkovou" licenci mu však Jockey Club ČR udělil s podmínkou, že během pěti let dostaví věž rozhodčích a sociální zázemí pro jezdce i návštěvníky. Jinak by klesl do nižší třídy. Licenční podmínka může být splněna především díky vstřícnosti radnice, která si uvědomuje význam hipodromu pro image města.
"Z hlediska dostihů je hlavní prioritou postavit věž a zázemí jak pro žokeje, tak pro veřejnost. Jinak ale pokládám za nejdůležitější využívat areál celoročně," prozradil nám své záměry Miroslav Suchý, předseda představenstva a ředitel akciové společnosti Hipodrom Most.
Stavba patnáctimetrové věže, dosahující výšky až 70 metrů nad původním povrchem je mnohem náročnější než kdekoli jinde. Vybudování problematické základové desky proto dotuje stát částkou 4 mil. Kč ze zvláštního fondu revitalizačních programů (je v něm celkem 15 mld Kč, přičemž Hipodrom získal finance na konkrétní projekt jako vůbec první).
Musí být dostavěn také objekt se sociálním zázemím pro žokeje. Třetí stavbou je dřevěný altán. V nevlídném deštivém počasí by měl nabídnout útočiště hlavně fotografům a reportérům.
Vůči dostihové dráze nemají odborníci žádné výhrady. Musí se však sledovat a udržovat více než na jiných závodištích. Vzhledem k obrovskému navýšení zeminy povrch v některých místech stále ještě zaznamenává poklesy.
"Předpokládám, že věž slavnostně otevřeme 22. září 2003 při Podzimní ceně České rafinérské, což je hlavní závod jednoho dostihového dne. Česká rafinérská společně s MUS, Chemopetrolem, Severočeskými doly a mosteckou radnicí tvoří pět základních pilířů, které nám pomáhají areál provozovat. Bez nich by to nebylo možné," říká Miroslav Suchý, který je ředitelem Hipodromu třetí rok. Za tu dobu se mu podařilo zdvojnásobit počet reklamních partnerů na více než osmdesát. Tržby Hipodromu loni překročily 31 mil. Kč. Návštěvnost se v průměru pohybovala od 3000 do 5000 diváků.
"Chtěl bych sem přilákat děti z mosteckých sídlišť, kde nemají moc prostoru na hraní. Ať si najdou nějakého sportovního koníčka. Tím lépe, když to bude přímo kůň. Hlavně pro děti jsme teď založili jezdecký oddíl a začínáme dělat nábor," říká Miroslav Suchý. Aby areál ožíval celoročně, plánuje Hipodrom stavbu dalších stájí a jezdecké haly, vhodné k tréninku a provozování parkuru i v zimě. Projekt, jehož realizace by si vyžádala kolem 50 mil. Kč, je již připraven. V další fázi se budou hledat zdroje financování.
Alena Drábová