01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Napomáhají rozvoji infrastruktury

Městům i obcím nová obchodní centra (super a hypermarkety) přinášejí investice do infrastruktury, leckdy vyřešení různých proluk nebo již samotné zlepšení kvality obchodu. "Někdy se podaří nahradit problematický provoz, který svým charakterem výroby obtěžuje okolí a patří do průmyslové zóny na...

Městům i obcím nová obchodní centra (super a hypermarkety) přinášejí investice do infrastruktury, leckdy vyřešení různých proluk nebo již samotné zlepšení kvality obchodu.

"Někdy se podaří nahradit problematický provoz, který svým charakterem výroby obtěžuje okolí a patří do průmyslové zóny na okraji města, nebo se zdárně podaří přestavět starou nevyužívanou tovární halu. Dále jsou to nové pracovní příležitosti a možnost zapojení místních výrobců a obchodníků do skupiny našich dodavatelů nebo nájemců v obchodní pasáži, která je součástí našich Hypernov," uvedl manažer expanze AHOLD Czech Republic Pavel Kadeřávek. Podle jeho názoru i názoru dalších odborníků je rozvoj moderních maloobchodních sítí u nás zcela v souladu s podobným vývojem ve vyspělých ekonomikách. Jelikož se čeští zákazníci stali velmi rychle náročnými a přitom pohodlnými spotřebiteli, všechny obchodní řetězce se tomu podřizují. Dokazuje to i expanze Aholdu Czech Republic, kdy se supermarkety Albert vstupuje do měst s počtem obyvatel méně než 7000 a u hypermarketů Hypernova do 30 000 obyvatel. Přihlíží se i k dalšímu ekonomickému vývoji, kdy se očekává, že kupní síla obyvatelstva poroste. Obecně zažitým fenoménem je názor, že velké řetězce programově likvidují drobné podnikatele a živnostníky. "Podle mého soudu se malí podnikatelé musí specializovat na takové zboží a služby, které nelze běžně prodávat nebo poskytovat ve velkých obchodech. Doba velkých marží a časů, kdy se prodalo opravdu vše, je již dávno pryč. I naše společnost se musí velmi snažit a přizpůsobovat rychle se měnícím požadavkům zákazníků. Naši zákazníci požadují kratší dobu ve střídání akčních nabídek, aby byli při každé návštěvě překvapeni a měli z čeho vybírat," říká Pavel Kadeřávek.

Z dosavadního rozvoje maloobchodní sítě v ČR vyplývá, že významným faktorem při výstavbě nových prodejen je součinnost s orgány místní správy. To potvrzuje i Pavel Kadeřávek: "Když přijdeme do města, které rozvoj maloobchodu vítá, potom vybudování nové prodejny od počáteční myšlenky trvá jen 6 až 15 měsíců - podle velikosti projektu. V případě, že spolupráce vázne, nebo se objeví objektivní obtíže, projekt se může prodloužit až o několik let. Ale také se vůbec nemusí realizovat. Obecně lze však říci, že většinou zástupci měst a jejich výkonné orgány dobře spolupracují a jsou podobným projektům nakloněni."

- ob -

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down