Pánové z České spořitelny usoudili, že je třeba něco udělat pro ženy. Konkrétně pomoci jim lépe rozumět světu investic a dodat jim odvahu, aby se v něm více angažovaly. Zatím je totiž investiční trh chápán spíše jako mužská záležitost, je proto žádoucí vytvořit i zázemí pro ženy. Přitom jsou to...
Pánové z České spořitelny usoudili, že je třeba něco udělat pro ženy. Konkrétně pomoci jim lépe rozumět světu investic a dodat jim odvahu, aby se v něm více angažovaly. Zatím je totiž investiční trh chápán spíše jako mužská záležitost, je proto žádoucí vytvořit i zázemí pro ženy. Přitom jsou to právě ony, které odpovídají za většinu nákupních rozhodnutí - podle statistik to má být plných 80 procent.
Tak vznikl letos Dámský investiční klub, který měl ke konci března téměř 700 členek. Jsou to ženy se zájmem o investování, zatím klientky spořitelny, které tato banka oslovila prostřednictvím e-mailů. Zakladatelé se inspirovali v Rakousku, kde takový klub existuje už šest let a zkušenosti jsou pozitivní. Vycházeli mj. z toho, že některé názory si ženy možná raději sdělí mezi sebou, přičemž ale zároveň nevylučují, že zatím čistě ženský klub bude časem smíšený. Klub je otevřený, členství je bezplatné. Nabízí svým členkám setkání s obsahem odborným i kulturním, a také časopis. Podrobné informace lze nalézt na webu na www.investicniklub.cz
/jo/