Moderní doba s sebou přináší nová rizika a tím i nové nároky na pojištění. Mezi taková lze počítat riziko terorismu, rizika v oblasti odpovědnosti, dotační politiku a požadavky z ní plynoucí či přesuny v kompetencích a tím i v odpovědnosti směrem k obcím. Odpovědný management - vedení obce proto...
Moderní doba s sebou přináší nová rizika a tím i nové nároky na pojištění. Mezi taková lze počítat riziko terorismu, rizika v oblasti odpovědnosti, dotační politiku a požadavky z ní plynoucí či přesuny v kompetencích a tím i v odpovědnosti směrem k obcím. Odpovědný management - vedení obce proto potřebuje kvalitní pojistné krytí za přiměřenou cenu a informace o nových možnostech pojištění a o vývoji cen na trhu.
VÝBĚR MAKLÉŘE
Mají-li být tyto potřeby zajištěny, je třeba správně vybrat pojišťovacího makléře. Přesněji řečeno je nutné najít makléře, který je schopen výše uvedené zajistit, a v součinnosti s ním stavět a zkvalitňovat pojistné krytí. Nejprve tedy klient vybere makléře a následně - ve spolupráci s ním - pojišťovnu, nebo více pojišťoven. Toto pořadí zajistí pro klienta plný komfort jak v pracnosti, tak i v krytí rizik. Pro popsaný full servis je třeba, aby byl makléř dostatečně renomovaný. Jedině tak může disponovat potřebnou odborností, zkušenostmi, informacemi a zároveň být nezávislý na konkrétních pojišťovnách. Paradoxně zde neplatí někdy preferovaná myšlenka o výhodnosti "malého místního makléře".
LIKVIDACE ŠKOD
Samozřejmou součástí full servisu je likvidace pojistných událostí. V praxi její úspěšnost (rychlost a likvidita) závisí na několika faktorech:
1. kvalita krytí (speciální ujednání v pojistné smlouvě, znalost konkrétních "všeobecných pojistných podmínek", které nikdo nečte rád),
2. správnost nahlášení pojistné události (splnění potřebných formalit),
3. potřebný tlak na pojistitele (spojení "jména" klienta s velkým makléřem s potřebnou pozicí u pojišťovny).
I tento bod servisu tak akcentuje potřebu spolupráce s dobře vybraným makléřem.
Závěrem: Pojišťovací makléř má být klientovi skutečně k dispozici, a to podle jeho individuálních potřeb. Pak klient není pojištěním zbytečně obtěžován a zároveň má jistotu, že je dobře pojištěn.
Tomáš Glückselig
GrECo, International, s. r. o.