01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nové a unikátní dopravně obchodní centrum

ČESKÉ BUDĚJOVICE Od 1. dubna má město unikátní autobusové nádraží, které je součástí nového dopravně obchodního centra Mercury. "V Českých Budějovicích vznikla jedinečná stavba, která v této zemi nemá obdoby, její koncepce a prostorové uspořádání nejsou obvyklé ani ve světě," uvedl výkonný ředitel...

ČESKÉ BUDĚJOVICE Od 1. dubna má město unikátní autobusové nádraží, které je součástí nového dopravně obchodního centra Mercury. "V Českých Budějovicích vznikla jedinečná stavba, která v této zemi nemá obdoby, její koncepce a prostorové uspořádání nejsou obvyklé ani ve světě," uvedl výkonný ředitel Divize Pozemní stavitelství společnosti Skanska CZ Jiří Bažata.

Nový objekt se dvěma podzemními a čtyřmi nadzemními podlažími o celkové ploše 60,5 tisíce m2 vznikl na místě původního autobusového nádraží. V podzemí je umístěno 717 parkovacích stání, v nadzemních podlažích jsou prodejní plochy, hypermarket, restaurace a občerstvení. V nejvyšších dvou patrech má zázemí autobusové nádraží, které se nachází na střeše nového centra.

Multifunkční komplex v hodnotě 800 milionů korun, který kombinuje obchodní a zábavní centrum s autobusovým nádražím, postavila společnost Skanska CZ od září 2005 do března 2007. Investorem byla společnost CB - Mercury Center.

Výstavba obchodní a společenské části komplexu skončila v listopadu 2006, poté byly v okolí nově upraveny trasy a průchody pro chodce. Tím se podstatně zvýšila bezpečnost provozu v místě.

Počítá se s tím, že nové autobusové nádraží umožní větší integraci hromadné dopravy v celém regionu.

/sk/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.