V červenci tohoto roku zahájila činnost informační a analytická Kancelář České spořitelny pro Evropskou unii (dále jen kancelář), která pracuje při týmu hlavního ekonoma České spořitelny a má napomoci klientům banky z řad firem, měst...
V červenci tohoto roku zahájila činnost informační a analytická Kancelář České spořitelny pro Evropskou unii (dále jen kancelář), která pracuje při týmu hlavního ekonoma České spořitelny a má napomoci klientům banky z řad firem, měst a obcí i občanů lépe se orientovat v praktických finančních otázkách integrace do EU.
Kancelář má za úkol sledovat makroekonomický vývoj jednotlivých členských zemí EU a unie, respektive Evropské měnové unie jako celku, dále bude sledovat přípravu a schvalování jednotlivých právních norem na úrovni EU a také vývoj společných politik EU. Na základě těchto informací pak bude sestavovat jak pravidelné analýzy a doporučení klientům, tak navrhovat řešení pro konkrétní otázky klientů banky z oblasti finančních služeb a poradenství.
"Přínos kanceláře očekávám hlavně pro korporátní klientelu a malé a střední firmy. Tyto skupiny klientů se budou střetávat v integrované Evropě se zvýšenými nároky na kvalitu a s rizikem katarze zejména sektoru malých a středních podniků. Toto je jednoznačná zkušenost z předchozího procesu rozšíření. Budeme tato rizika monitorovat a hledat optimální možnosti financování," uvedl šéf Kanceláře ČS pro EU Petr Zahradník.
A dodal: "Dalším významným klientem a adresátem informací, analýz a poradenství budou města a obce, které nyní připravují projekty, jež aspirují na různé formy podpory z EU."
Základní služby kanceláře jsou pro klienty České spořitelny zdarma.
(Rozhovor s Petrem Zahradníkem přineseme v listopadovém čísle - pozn. redakce.)