Novou úroveň spotřebitelskému poradenství, poskytovanému prostřednictvím internetu, dává nabídka, kterou už v loňském roce předložilo Sdružení obrany spotřebitelů ČR obcím, veřejným knihovnám a obdobným institucím v celé České republice.
Dostupnost internetu pro každého občana bývá v malých obcích obvykle právě jen na obecním úřadě či v místní knihovně.
Na druhou stranu spotřebitelské spory vznikají i tam a mnohdy je pro zákazníky složité hledat informace a rady. Právě v takové situaci by mohly dobře posloužit společné on line poradny SOS a oslovených partnerů.
Všem partnerům, kteří nabídky SOS využijí, zřídí Sdružení obrany spotřebitelů ČR v rámci internetové poradny na www.spotrebitele.cz společnou "subporadnu". Znamená to, že SOS vytvoří vstupní stránku a pro občany obce, čtenáře knihoven, či uživatele internetových serverů bude zdarma zodpovídat dotazy přes internet.
Účast obce či jiného partnera spočívá pouze v tom, že bude o nové službě potenciální uživatele informovat (např. formou odkazu na vlastních internetových stránkách, na vývěskách či v obecním tisku). Na nabídku, kterou SOS rozeslalo, již reagovalo šestnáct partnerů. Ideální variantu zvolila například obec Tršice, neboť do poradny lze vstoupit prokliknutím přímo z obecních stránek.
Také další instituce, které nabídka SOS osloví, se mohou zaregistrovat na našich internetových stránkách www.spotrebitele.cz v Poradně pro spotřebitele pod odkazem Naši partneři nebo přímo na www.spotrebitele.info/partner/novypartner.php.
Provoz společné subporadny je díky státní dotaci Ministerstva průmyslu a obchodu ČR pro partnery bezplatný.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR současně nabízí obcím i knihovnám také další služby, a to možnost zařazení do adresáře pro zasílání tiskových zpráv, kterými šíří aktuální informace, usnadňující spotřebitelům orientaci v nabídce na trhu či v nových zákonných úpravách.
- mo -
|