"Vodík je pro nás stále důležité téma a i nadále budeme tento technologický směr bedlivě sledovat. S ohledem na vývoj posledních dvou let od vypsání soutěží momentálně z pohledu péče řádného hospodáře cítíme, že je potřeba dát této technologii ještě prostor jak z finančních, tak technických důvodů," uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys. DPO má nyní 227 vozů na zemní plyn (CNG). "Některé z nich čeká v horizontu několika let obnova. S ohledem na aktuální situaci na trhu vidíme řešení právě v elektromobilitě, která za poslední měsíce a roky prošla masivním rozvojem," uvedl Morys.
Elektrovozidla na cestě
DPO v minulých letech vybudoval tři nabíjecí uzly a pořídil si 32 elektrobusů, z nich 26 je s průběžným dobíjením. Nyní chce na tento projekt navázat a plánuje nasazení elektrobusů na dalších linkách. "Vedle rozvoje trolejbusové dopravy se chceme zaměřit na elektrobusy s nočním dobíjením. Ty by mohly být schopné obsloužit na jedno noční nabití vzdálenost i více než 350 kilometrů. Můžeme je tak nasadit v podstatě kdekoli. Stále si však uvědomujeme, že limitem bude kapacita nabíjení, a proto věříme v rozvoj a budoucnost vodíkové mobility," uvedl Morys. DPO má i 35 dieselových autobusů, ty ale slouží jako záloha. Na linkách jezdí vozy na elektřinu a plyn.
ev /Zdroj: ČTK/*