01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

OTÁZKA PRO...

Ing. STANISLAVA JURÁNKA, hejtmana Jihomoravského kraje Co dělá Jihomoravský kraj pro další rozvoj cestovního ruchu? Cestovní ruch celosvětově vytváří 11 procent pracovních míst a je všeobecně považován za odvětví budoucnosti, jehož rozvoj doprovází multiplikační efekt. Jde o obor, v němž se vytváří...

Ing. STANISLAVA JURÁNKA, hejtmana Jihomoravského kraje

Co dělá Jihomoravský kraj pro další rozvoj cestovního ruchu?

Cestovní ruch celosvětově vytváří 11 procent pracovních míst a je všeobecně považován za odvětví budoucnosti, jehož rozvoj doprovází multiplikační efekt. Jde o obor, v němž se vytváří prostor pro vznik mnoha pracovních příležitostí, zejména v rámci malého a středního podnikání. Kromě zaměstnanosti se významně podílí na tvorbě hrubého domácího produktu, pozitivně ovlivňuje platební bilanci státu, tvoří příjmy státního rozpočtu, má vliv na příjmy místních rozpočtů a podporuje investiční aktivity.

Proto cestovní ruch nemůže stát na pokraji zájmu ani regionálních orgánů. Při podpoře jeho rozvoje vycházíme z koncepčního dokumentu Strategie rozvoje cestovního ruchu Jihomoravského kraje, jehož hlavním cílem je zvýšit počet návštěvníků a prodloužit jejich pobyt u nás.

Velká pozornost je věnována marketingu a propagaci kraje, jeho kulturních i přírodních zajímavostí, kterých má jižní Morava opravdu hodně. Kraj je prezentován jako pět přirozených turistických regionů. Za tím účelem jsme vydali řadu propagačních materiálů. Atraktivity kraje samy o sobě by však stále náročnější návštěvníky neuspokojily, pokud bychom jim nenabídli také odpovídající služby a nedokázali se o ně kompletně postarat.

I v tomto ohledu jsme postoupili o další krůček. Kraj v rámci projektu CBC Phare nazvaného "Spolupráce turistických informačních center (TIC) Jihomoravského kraje a oblasti Weinviertel" zpracoval databázi TIC obou oblastí, pro pracovníky těchto center připravil i manuál a zorganizoval pro ně školení. Nezávisle na tomto projektu probíhá schvalování dotací na podporu sítě TIC v celém kraji. Proč tolik pozornosti těmto centrům? Jsou to často jejich pracovníci, s nimiž návštěvníci měst a regionů přijdou jako s prvními do kontaktu. A na nich proto velmi záleží, jak návštěvníky "naladí", zda se turisté v kraji budou chtít zdržet, jak se u nás budou cítit.

Vzdělávání a výchova odborníků v cestovním ruchu je ovšem jen jednou z priorit podpory rozvoje cestovního ruchu. Stejně jako vytvoření organizační struktury cestovního ruchu v kraji, podpora rozvoje infrastruktury, malého a středního podnikání a další. Věřím, že to všechno se sejde u společného cíle, jímž je spokojený turista, který se na jižní Moravu bude rád vracet.

FOTO ARCHÍV

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down