Park, kino, vodojem. Soutěž Adapterra Awards odtajnila finalisty, o Ceně sympatie může až do 15. října rozhodovat veřejnost

Klimatická odolnost má své hrdiny a každý teď může dát hlas svému favoritovi. Do letošního ročníku soutěže Adapterra Awards se přihlásilo 57 inspirativních projektů, které reagují na dopady změny klimatu. Odborná porota z nich vybrala 18 finalistů, kteří se nyní ucházejí o vítězství v jednotlivých kategoriích – a také o Cenu sympatie. O té rozhodují sami lidé v hlasování na webu soutěže do poloviny října.

Nadace Partnerství ve spolupráci s odborným garantem Integra Consulting už posedmé oceňuje nejlepší příklady, jak se v českých městech, obcích i krajině přizpůsobit měnícímu se klimatu. Letošní výběr finalistů soutěže Adapterra Awards představuje škálu chytrých a užitečných řešení.

V kategorii Krajina soutěží úprava štěrkového koryta řeky Bečvy, obnova mokřadů u obce Maříž, ozdravení krajiny Velkobítešska, revitalizace potoka u Budišova a u Hartmanic s vybudováním nových tůní. Dále zadržení vody v krajině v Českých Budějovicích i navrácení Svratky do původního koryta v Herálci.

V kategorii Budovy bojuje o vítězství udržitelné firemní sídlo v Praze a Českých Budějovicích, Dům přírody v Hodoníně a Dům propojen se zelení v Praze.

V kategorii Sídla potěší zrevitalizované městské parky v Brně, Litomyšli a Mostu, bývalé letní kino v Novém Jičíně, správně adaptované sídliště Prahy 12 i pražské rozkvetlé vodojemy a povodňový park v Židlochovicích.

Projekty mohou zabodovat i v letošní speciální kategorii Opatření proti povodním.

Rozhodovat bude odborná porota, slovo však mají i lidé – i oni mohou až do 15. října na Hlasujte pro nejlepší nápad #jaknaklima – Adapterra Awards vybrat projekt, který je oslovil nejvíc. Vítěz veřejného hlasování získá Cenu sympatie a také odměnu 50 tisíc korun od společnosti Deloitte, která je hrdým partnerem Adapterra Awards již třetím rokem.

Líbí se nám, že nabízí dialog mezi veřejným a soukromým sektorem s cílem nalézat efektivní a udržitelná řešení klimatické změny a že organizátoři neustále adaptují soutěž aktuálním výzvám. Zároveň kladou důraz na kontinuitu budováním inspirativní databáze minulých projektů a jejich dopadu. Podporou Ceny Sympatie se rádi podílíme na zapojení veřejnosti, což nám pomáhá pochopit, jaká témata rezonují v širší komunitě,“ uvádí Tomáš Ráček, partner společnosti Deloitte a ambasador pro spolupráci s Nadací Partnerství.

Také vítězové dalších kategorií obdrží finanční a věcné odměny v hodnotě až 50 tisíc korun díky partnerům soutěže, kterými jsou také společnosti Heidelberg Materials, KIA a IVT tepelná čerpadla.

Registrujte se na listopadovou konferenci o adaptačních opatřeních na klimatickou změnu

Držitele Ceny sympatie i další vítězné projekty pořadatelé vyhlásí 4. listopadu na tematicky zaměřené konferenci v Praze. I díky jejímu hlavnímu partnerovi Strabag se letos rozroste a poprvé nabídne celodenní program! Zaměří se především na opatření proti povodním, s cílem představit nejefektivnější způsoby ochrany životů a majetku.

Těšit se můžete na přední odborníky, jako jsou Jakub Hruška, Radim Tolasz, David Stránský či Ladislav Miko. Vstupenky za zvýhodněnou cenu lze zakoupit do 21. září na: Vstupenka na konferenci Adapterra Awards 2025 –⁠ Nadace Partnerství .

/zr/*

Na snímku nahoře: Povodňový park, který byl loni v říjnu otevřen v Židlochovicích (okres Brno-venkov), soutěží v kategorii Sídla. Jde o jedinečný projekt protipovodňového opatření a zachycování vody v zemědělské krajině, neobvyklý svým rozsahem a komplexností řešení. Projekt získal 2. místo v kategorii Vodohospodářské a ekologické stavby Jihomoravského kraje. Foto: web Adapterra Awards

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.