PRAHA Při rekonstrukci střechy trojlodní odjezdové haly Masarykova nádraží v Praze se vyměňuje i její krytina. Tři souběžné odvětrávané sedlové střechy s délkou hřebenů zhruba 67,5 m a sklonem 27° mají celkovou rozlohu 1598 m2. Aby si tato nemovitá kulturní památka mohla ponechat i původní...
PRAHA
Při rekonstrukci střechy trojlodní odjezdové haly Masarykova nádraží v Praze se vyměňuje i její krytina. Tři souběžné odvětrávané sedlové střechy s délkou hřebenů zhruba 67,5 m a sklonem 27° mají celkovou rozlohu 1598 m2. Aby si tato nemovitá kulturní památka mohla ponechat i původní střešní konstrukci, byl jako střešní krytina vybrán hliníkový maloformátový falcovaný šindel PREFA v barevném odstínu světle šedá P.10 s povrchovou úpravou stucco.
Podle Ing. Jakuba Nepraše ze společnosti Prefa Aluminiumprodukte, která hliníkové šindele vyrábí, je tento druh střešní krytiny výhodný například i u starších či rekonstruovaných objektů, kde jejich vlastníci (či také památkáři) chtějí ponechat původní krov, který by však kvůli svému technickému stavu už klasické pálené tašky neunesl. Do položené plochy 1 m2 se totiž poskládá deset těchto falcovaných šindelů, každý o rozměrech 420 x 240 mm, přičemž jejich celková hmotnost činí přibližně 2,5 kg.
Ing. Jakub Nepraš upozornil také na další přednost tohoto šindele. Díky povrchové struktuře stucco a také na šindel naválcovanému příčnému kovovému pásku se u této krytiny ve srovnání s klasickou plechovou střechou významně snížila její hlučnost za deště.
Hliníkové falcované šindele PREFA se pokládají na plné bednění se separační vrstvou od sklonu střechy 25° s maximálním plošným zatížením 800 kg/m2. Falcované šindele se upevňují jednou hliníkovou patentovanou příchytkou (tj. 10 příchytek na 1 m2). Nezbytnou bezpečnost maloformátové krytiny dále zaručují drážky na podélné a příčné straně, čímž vzniká bezpečná vazba odolná povětrnostním vlivům.
Snadnou a rychlou pokládku tohoto šindele potvrdil Jiří Nachtigal ze společnosti A-Z Bau, která provádí i montážní práce na opravě střešního pláště odjezdové haly Masarykova nádraží.
Pracovníci A-Z Bau při pokládce šindelů PREFA na střechu Masarykova nádraží.
FOTO: ARCHIV