Plzeň nechala obnovit vodorovné značení ve městě vlastními silami

Správa veřejného statku města Plzně letos ve městě provedla první etapu obnovy vodorovného dopravního značení (VDZ). Plzeň tyto práce poprvé zajišťovala vlastními silami. Do loňského roku je zadávala externím firmám. Vodorovné dopravní značení lze v průběhu roku kvůli klimatickým podmínkám provádět jen pět až šest měsíců. V roce 2026 bude Plzeň s těmito pracemi pokračovat.

 

„Pro obnovu vodorovného značení zakoupilo město v roce 2024 potřebnou techniku i vozidlo. Tým techniků Správy veřejného statku města Plzně mohl již od května provádět obnovu značení na stezkách i na přechodech a v komunikacích. Prioritu měly přechody u základních škol a značení na páteřních stezkách, kde je společný pohyb pěších a cyklistů,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí.

 „Plán prací na letošní rok jsme zvládli rychleji, než jsme očekávali. Náš tým udělal asi o třetinu více práce, než kdybychom práci zadávali externím firmám. Již počátkem října jsme rozpočet na tyto práce vyčerpali. Pokud budeme mít v rozpočtu na rok 2026 prostředků více, může obnova probíhat rychleji,“ uvedla Andrea Fojtíková, technická náměstkyně Správy veřejného statku města Plzně.

Značení vyžaduje vhodné klimatické podmínky

 S údržbou vodorovného dopravního značení začali technici na stezkách v centru města, poté pokračovali na území prvního, druhého a třetího městského obvodu. Nový nástřik dostaly piktogramy kola a chodce spolu se směrovými šipkami a výstražnými trojúhelníky, dále také „zebry“ na přechodech pro chodce u základních, středních i mateřských škol.

„Pro realizace vodorovného dopravního značení musejí být vhodné klimatické podmínky, tedy hlavně sucho a teplo. Nejde pouze o venkovní teplotu, ale důležitá je také teplota povrchu komunikace, aby hmoty důkladně přilnuly k povrchu a vytvrdly. Letos jsme ale kromě obnovy vodorovného značení realizovali i to nově stanovené. To představovalo asi třetinu objemu těchto prací,“ řekl Viktor Valenta, vedoucí Úseku technických činností Správy veřejného statku města Plzně.

Správa veřejného statku města Plzně bude v obnově VDZ pokračovat i v dalších letech. Na letošní rok měla v rozpočtu na tyto práce celkem 1,3 milionu korun. K nákladům na obnovu je nutné připočítat i náklady na techniku včetně vozidla a platy tří zaměstnanců, kteří ji provádějí.*

/tz/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.