HŘENSKO/POLIČKA Výrobce hasicí techniky - Továrna hasicí techniky, s. r. o., (THT) v Poličce na Svitavsku - vyrábí nejvíce požárních nástaveb na podvozcích Tatra. Jak soudí ředitel THT Ing. Stanislav Červený, obce a města si je u společnosti objednávají pro své hasiče patrně kvůli velmi dobrým...
HŘENSKO/POLIČKA
Výrobce hasicí techniky - Továrna hasicí techniky, s. r. o., (THT) v Poličce na Svitavsku - vyrábí nejvíce požárních nástaveb na podvozcích Tatra. Jak soudí ředitel THT Ing. Stanislav Červený, obce a města si je u společnosti objednávají pro své hasiče patrně kvůli velmi dobrým jízdním vlastnostem tohoto podvozku, dostatečnému výkonu zabudovaných motorů i nemalé hmotnostní rezervě.
Ze zkušeností THT vyplývá, že největší zájem municipální sféra projevuje o dvě kategorie cisteren: do 14 tun a do 18 tun celkové hmotnosti. »Naši zákazníci z řad územních samosprávných celků pochopitelně při rozhodování o nákupu nového požárního automobilu vždy řeší poměr ceny a technických parametrů,« dodává ředitel.
Tatrovácký podvozek má i hasičský speciál CAS 30 - TATRA 815-7 4x4, který v lednu převzali dobrovolní hasiči z Hřenska (viz snímek). Společnost THT zakoupila podvozek a na něj vyrobila a namontovala kompletní požární nástavbu. Ta sestává z nádrží na vodu (4300 l) a na pěnidlo (300 l), čerpadla (3000 l/min při 1,0 MPa a 300 l při 4,0 Mpa), vyprošťovacího navijáku, osvětlovacího stožáru, elektrocentrály atd.
Pořízení vozidla bylo hrazeno v rámci evropského programu Cíl3/Ziel3, z projektu Přeshraniční spolupráce hasičů obce Hřensko a Kirnitzschtal 2009-2011. Jak podotýká Ing. Stanislav Červený, financování požárního vozidla s pomocí peněz EU bývá poměrně časté. THT může obcím pomocí konzultací v oblasti technického řešení. Zájemcům o nákup techniky však může kromě klasického leasingu nabídnout i rozložení platby až na čtyři roky s minimálním nárůstem ceny.
Požární automobil CAS 3- TATRA 815-7 4x4 už slouží hasičům v Hřensku.
FOTO: ARCHIV