01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pomáhat tam, kde je to nejvíce zapotřebí

Sponzorství je zvláštní součástí firemních aktivit, v němž se projevuje zájem o starosti druhých a obyčejné lidství.

Sponzorování těch oblastí, kde je to nejvíce zapotřebí, je nedílným prvkem filozofie celého našeho koncernu. Uvedl to Ing. Kamil Jeřábek, obchodní ředitel společnosti TONDACH ČR, jediného tuzemského výrobce pálené střešní krytiny.

Pocit odpovědnosti

Pokud jde o sponzorství, společnost má pevně stanovenou marketingovou strategii. Principy, na kterých je založeno, vycházejí z podstaty produktu, který vyrábí, a dále z pocitu spoluzodpovědnosti za stav přírody i společnosti.

"Působíme na ryze přírodní produkt, formujeme jej do takové podoby, aby co nejvíce a co nejdéle sloužil člověku, byl užitečný, a přitom znovu použitelný při návratu zpět do přírody. Proto logicky pomáháme při ochraně památek a přírody, ale také v péči o člověka a jeho sociální hodnoty," objasňuje principy sponzorování společnosti Ing. Kamil Jeřábek.

Společnost pomáhá zejména při rekonstrukcích památkových a církevních objektů, dále v oblasti municipalit s důrazem na výstavbu a opravy objektů pro sociální účely a také v odvětví sportu.

Spolupráce s památkáři a církví

Podpora při udržování církevních a památkových objektů, včetně dobré spolupráce s památkáři a církví, má dlouholetou tradici. Společnost TONDACH vychází ze skutečnosti, že většina těchto objektů už v dávné minulosti používala jako střešní krytinu pálenou tašku.

Spolupráci s touto firmou vysoce oceňuje například Ing. arch. Pavel Wewiora, vedoucí odboru památkové péče Národního památkového ústavu Brno: "Naše vzájemná spolupráce je velmi dobrá. Firma nám vychází vstříc, sponzoruje řadu staveb a rekonstrukcí střech. Dokáže zajistit i netradiční materiál, který potřebujeme na obnovu historické střešní krytiny, dovozem ze zahraničí."

Společnost přesto neustále hledá další možnosti, jak spolupráci se zástupci památkářů a církví prohloubit, ať už na obecné úrovni, tak ve zcela konkrétních situacích, jako je například zajištění unikátních speciálních materiálů pro autentické obnovy světských i církevních památek.

Příklady rekonstrukcí

Seznam památek, při jejichž rekonstrukci sehrála společnost zásadní a pozitivní roli, je dlouhý. Můžeme uvést alepoň některé příklady: zámek v Hranicích na Moravě (sídlo firmy TONDACH ČR), kostel sv. Archanděla Michaela v Ladné, kostel Nanebevzetí Páně v Jaroměři - Josefově, Valdštejnské zahrady v Praze, Děkanský kostel Narození Panny Marie, Farní úřad a kostel Českobratrské církve evangelické v Hradci Králové, řada dalších kostelů - v Polešovicích u Uherského Hradiště, v Kunovicích, v Horšově u Horšovského Týna, v Dobřanech, Rokycanech, františkánský v Plzni, v Šumavské Hoštici, Stojanově na Velehradě a v Brně (Husovice a Řečkovice). Dalšími objekty jsou například zámky v Polné u Jihlavy, Plumlově, Prostějově, Žerotíně u Valašského Meziříčí, v Bechyni (Jízdárna), středověká tvrz Cukštejn (Nové Hrady u Jindřichova Hradce), zámek a kostel v Telči, brněnské objekty - hrad Špilberk, Dům pánů z Kunštátu, Dům pánů z Lipé, historická radnice v Českých Budějovicích aj.

Existuje objekt, k němuž má společnost TONDACH speciální vztah? "Pomoc každé památce je po nás důležitá, ale určitě velmi rádi přispíváme na rekonstrukci Pražského hradu - vždyť jde o památku prvořadého významu pro celý národ. V současnosti směřujeme dodávku prejzové krytiny se speciální rustikální patinou na objekt Míčovna," odpovídá Ing. Kamil Jeřábek.

Města a obce

Další oblastí, do níž společnost soustřeďuje bohaté sponzorské aktivity, jsou municipality. Spolupracuje velmi úzce s jednotlivými zástupci měst a obcí a aktivně podporuje výstavbu nových a rekonstrukce stávajících obecních objektů sloužících veřejnosti.

Také v tomto případě se firma může vykázat dlouhou tradicí, protože tuto veřejně prospěšnou oblast podporovala vždy. Největší pozornost zaměřuje zejména na zdravotnická zařízení, jesle, mateřské školy a další sociální objekty. Podílela se rovněž na opravě Domu sociální péče v Plané u Mariánských Lázní.

Mimořádnou humanitární pomoc poskytla i oblastem, které zasáhla loňská povodeň. Na odstraňování jejích následků firma vedle dodávek produktů věnovala i finanční příspěvky, například obci Kly na Mělnicku. V nejnaléhavějších případech vyšla vstříc též jednotlivcům.

Společnost učinila zajímavou zkušenost, že ne každý příjemce dokáže pomoc ocenit. Ředitel Ing. Kamil Jeřábek však k tomu říká: "O to více potěší upřímné poděkování, které nám za pomoc při zmírňování následků srpnové povodně například zaslal starosta města Švihov Václav Petrus.

Oblast sportu

Třetí oblastí sponzorství je podpora sportovních aktivit. Společnost preferuje ty, které bezprostředně souvisejí s firemními produkty, tj. s výrobou a dodávkou materiálů z pálené hlíny, a také podporu těch, kteří ji skutečně potřebují - tedy zejména menších klubů na místní úrovni.

Konkrétně sponzoruje řadu tenisových a volejbalových klubů, jimž dodává antuku na jejich hřiště, jako například TONDACH Tenisový klub v místě sídla firmy v Hranicích a celou řadu dalších klubů v okolí - softbalový klub Sokol Altron Krč, volejbalový turnaj družstev, který se pořádá v Hodslavicích na severní Moravě a další.

Rozšíření sponzorských aktivit

Společnost se nyní vážně zabývá myšlenkou, že rozšíří sponzorské aktivity i do dalších oblastí - například jako pomoc pro handicapované, drogově závislé či jiné ohrožené skupiny obyvatel. Podpoře v této oblasti se nijak nebrání, avšak pomoc bude vždy podmíněna existencí konkrétních projektů, za nimiž budou stát důvěryhodné subjekty.

Zcela jistě však společnost hodlá podporovat projekty, které souvisí s ochranou přírody a životního prostředí vůbec. Jako příklad může již dnes sloužit smlouva o sponzorství se Správou Chráněné krajinné oblasti Jeseníky, která povede k podpoře ochrany přírody v této horské oblasti.

"Částky, které vynakládáme na sponzorské aktivity, vycházejí z marketingového plánu společnosti a jsou v souladu s výší dlouhodobých pravidelných příspěvků do této oblasti. Pravidelně dostáváme desítky žádostí o podporu. Kromě toho klademe důraz na doporučení našich obchodních zástupců. Souhrně lze říci, že každoročně věnujeme na sponzorství milióny korun, a to nejen formou dodávek výrobků, ale i poskytnutím přímých finančních příspěvků," dodává obchodní ředitel Ing. Kamil Jeřábek.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down