Město Olomouc spouští od 1. dubna Portál Olomoučana. Lidé jeho prostřednictvím získají aktuální přehled o svých závazcích z místních poplatků i termínech jejich splatnosti, to vše s možností platby kartou.
„Chceme usnadnit komunikaci občanů s úřadem. Spouštíme internetový portál, který umožní třeba z domu platbu poplatků za odpad nebo za psa, a to přímým propojením plateb do úřední agendy, což znamená i úsporu práce pro magistrát. Po registraci do Portálu lidé získají aktuální přehled o svých závazcích a to, že nemusí chodit na úřad, je pro ně příjemná výhoda,“ objasňuje náměstek primátora Olomouce pro oblast Smart City Matouš Pelikán.
Nový Portál Olomoučana https://portal.olomouc.eu/ poskytne registrovaným občanům moderní a bezpečný způsob, který jim zprostředkuje aktuální přehled jejich závazků vůči úřadu. Kromě toho umožní rychlé vyřízení úhrady závazku a dokáže připomenout i termín jeho splatnosti, pokud občan zadá e-mail.
Do Portálu je možné zaregistrovat se certifikovanou elektronickou identitou a celý proces proběhne výhradně elektronicky. Nebo na přepážce při návštěvě úřadu, kde si lze registraci do Portálu vyřídit přímo u správce poplatku. Po této formě registrace na úřadě přijde občanovi e-mailem odkaz k zadání vlastního hesla pro přístup. Na přepážce lze zároveň požádat i o přiřazení dalších členů domácnosti (děti, rodiče …) a vyřešit i placení za ně. V případě registrací dalších osob (zletilých či nesvéprávných) musí ovšem žadatel předložit dokument zmocnění, který ho k tomuto úkonu pověřuje. „Registrace je jednoduchá a umožní nastavit i upozornění na termín nutný pro uhrazení závazku. Samozřejmě, pokud by někomu tento systém nevyhovoval, může dál své závazky spravovat stejným způsobem, jak byl dosud zvyklý,“ vysvětlil ekonomický náměstek primátora Otakar Štěpán Bačák.*
/tz/