Úřad Městské části Praha 13 má nové sídlo. Stěhování úředníků, písemností, výpočetní techniky a dalšího zařízení do moderní budovy probíhalo koncem letošního května. Slavnostní otevření nové radnice se uskutečnilo 2. června.
Nový objekt, který se stal dominantou Slunečního náměstí, se stavěl dva roky a stál zhruba 360 miliónů korun. Je architektonicky zajímavý a polyfunkční, postavený s využitím nejmodernějších technologií a s důrazem na otevřenost vůči návštěvníkům.
Řadu let pracovalo zhruba 260 úředníků na detašovaných pracovištích v několika panelových domech na různých místech Prahy 13. Provizorní kancelářské prostory budou opět upraveny na byty a poté je městská část nabídne k prodeji. O pronájem některých kanceláří projevila zájem Policie ČR.
Jak nás informoval PhDr. Samuel Truschka, tiskový mluvčí Městské části Praha 13 Městská část Praha 13 po déle než deseti letech získala důstojné sídlo a zároveň místo pro komunikaci s občany na kvalitativně vyšší úrovni. Obyvatelé této městské části si nyní mohou vyřídit všechny záležitosti pod jednou střechou. Navíc se připravuje rozšíření úředních hodin o další dva dny. V nové budově je pro zaměstnance i návštěvníky k dispozici sociální zázemí, občerstvení a restaurace. Lepší možnosti jsou vytvořeny také pro poskytování informací občanům. Informační kancelář se nachází hned v přízemí, v tzv. recepci.
V přízemí najdou občané i přepážková pracoviště pro vyřizování různých agend - ověřování, pasy, sociální dávky. V jednotlivých patrech jsou umístěny odbory, které vzájemně komunikují a mají společné některé oblasti působnosti. Kancelář starosty Bc. Davida Vodrážky je v posledním patře, místostarostové sedí v pátém a tajemník ve čtvrtém patře. V těchto místech lze také najít odbory spolupracující s příslušnými členy vedení městské části.
FOTO Archív