Územně analytické podklady hlavního města Prahy ukazují, že v oblastech, kde je dobrá dostupnost městskou hromadnou dopravou (MHD), využívá automobil k dojíždění po městě méně lidí. Zhruba 340 tisíc obyvatel z okraje české metropole ujede autem každý den stejné množství kilometrů jako 790 tisíc obyvatel z centra města.
Obyvatelé hustě obydlených částí v centru využívají automobil méně než ti, kteří bydlí v okrajových částech Prahy. Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 km denně najedou lidé žijící na okrajích.
„Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou. Čísla také ukazují, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra,“ uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hl. m. Prahy.
V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy jsou již v procesu přípravy například tratě Divoká Šárka – Dědina, dále sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec nebo Sídliště Modřany – Libuš. První z nich by měla být vybudována do roku 2020.*
Všechna zajímavá čísla, mapy a grafy naleznete na uap.iprpraha.cz.
/zr/
Ilustrační foto: archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy