01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Praha považuje radary za velmi potřebné

Hlavní město Praha nakoupí 20 radarů za 37 mil. Kč, které budou měřit rychlost automobilů na vybraných rizikových komunikacích a údaje ze zařízení bude zpracovávat městská policie.

Dopravní nehodovost a počet úmrtí na pražských komunikacích stoupá. V roce 2005 zemřelo při nehodách v Praze 65 lidí, to je o 5 více než rok předtím. Negativní trend pokračuje i letos, kdy za první tři měsíce roku byl proti stejnému období loňského roku počet dopravních nehod vyšší o 21 %. Bohužel byl vyšší i počet obětí těchto nehod o tři.

NOVÁ PRAVOMOC STRÁŽNÍKŮ

Jelikož hlavní příčinou nehod s tragickými následky je nepřiměřená rychlost řidičů, bylo doporučeno 20 rizikových lokalit v Praze, kde by měly být umístěny radary k měření rychlosti. Město počítá s instalací 10 těchto zařízení pro tzv. měření poměrové - na delších úsecích komunikací, které sledují snížení rychlosti dopravního toku. Dalších deset radarů má sloužit pro bodové měření uplatňované na konkrétních místech - zejména v blízkosti škol a tam, kde jsou zvýšené možnosti konfliktu mezi řidiči a chodci.

"Změna legislativy od 1. července letošního roku umožní městské policii dohled nad dodržováním povolené rychlosti na pozemních komunikacích. Strážníci budou mít právo postihovat řidiče za její překročení," uvedl náměstek primátora hlavního města Prahy Mgr. Rudolf Blažek. "Měřicí systémy pořídí potřebnou dokumentaci k předvolání řidiče a jeho sankcionování. Městská police bude data stahovat a dále vyhodnocovat a zpracovávat. Pokuty ukládané řidičům za přestupky půjdou do rozpočtu města," doplnil. Nová pravomoc městské policie umožní, aby Policie ČR, která doposud řidiče sankcionovala, uvolnila více policistů pro přímý dohled nad provozem na komunikacích, pro jeho řízení a řešení dopravních nehod.

PRIORITOU JE BEZPEČNOST CHODCŮ

Hlavní město investuje každý rok více než 30 mil. Kč do bezpečnostních opatření, přičemž prioritou je bezpečnost chodců. Přechody s velkým pohybem osob se zvýrazňují dopravním značením nebo samostatným přisvětlením, dlouhé přechody se upravují vytažením chodníků nebo se opatřují středními dělicími ostrůvky. Na zvlášť nebezpečných přechodech se podle možností budují stavební či montované zpomalovací prahy nebo světelná signalizace. Praha podporuje také projekty a programy dopravní výchovy dětí a mládeže na školách a dětských dopravních hřištích částkou 1,5 mil. Kč ročně.

"Hlavní příčinou dopravních nehod je nekázeň řidičů. Proto považujeme radary za velmi potřebné. Víme, že i Pražané je uvítají. Podle průzkumu veřejného mínění vypracovaného pro městskou policii podporuje 88 % obyvatel Prahy umístění viditelně označených radarů v místech častého porušování nejvyšší povolené rychlosti," uzavřel náměstek Blažek.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down