01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Praha zkouší, co zmůže ombudsman

Hlavní město má od letošního léta nejen novou zelenou linku, ale také ombudsmana pro čistotu a zeleň. Je jím Pavel Polák, předseda komise Rady hlavního města Prahy pro cyklistickou dopravu. Novou funkci vykonává nad rámec svých pracovních povinností.

Ombudsman bude pomáhat minimálně po celou dobu trvání Projektu čisté a zelené Prahy, jehož cílem je zapojit do péče o čistotu a zeleň v hlavním městě i jeho obyvatele. Bezplatná linka 800 100 000 funguje od 24. července, je v provozu od 9 do 17 hodin, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník.

Občané mohou využít také kontaktní formulář, který je k dispozici na internetové adrese http://www.cistapraha.cz/kontaktujte-nas.

VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ SE ZRYCHLILO

"Jsem koordinátorem či distributorem podnětů. Když občan na bezplatnou linku zavolá, ať už s podnětem, stížností či nápadem, ještě ten den se jím začnu zabývat. Podle charakteru či podstaty dotazu kontaktuji přímo ty odbory Magistrátu hl. města Prahy nebo úřadů městských částí, jichž se daný problém týká, a požádám je o rychlé řešení, nápravu apod. Na pražském magistrátu se pohybuji už sedm let, vím, na koho se obrátit. A ty věci se opravdu vyřeší mnohem rychleji než obvyklou cestou," vysvětluje Pavel Polák.

NA CO SI OBČANÉ NEJČASTĚJI STĚŽUJÍ

Někdy lidé upozorňují na neupravené či zanedbané záhony, nefunkční fontánu, zaneřáděnou kašnu. Jindy je to třeba stížnost typu "můj pes se při venčení popíchal o větve, jak je možné, že je někdo neuklidí, udělejte s tím něco". "Na problém se musím dívat tak, že je dobře, když jsou lidé aktivní a záleží jim na tom, zda je město čisté a uklizené, nikoli tak, že mne otravují a vymýšlejí si zbytečnosti. Odměnou je mi dobrý pocit při eventuální kladné reakci občana na vyřešený podnět," říká Pavel Polák.

A kolik času denně věnuje podnětům ze zelené linky? "Hodinu až dvě, mám na starosti spíše komplikovanější záležitosti, kdy není příliš jasné, komu záležitost poslat, nebo sporné případy, případy vyžadující osobní jednání. Navrhuji také nejsnazší postup pro vyřizování podnětů. Moje asistentka se distribucí podnětů zabývá 8 až 10 hodin denně. Zřejmě budeme muset přijmout dalšího člověka," uzavírá ombudsman.

INSPIRACE PRO DALŠÍ MĚSTA

Nápad, s nímž přišel pražský primátor Pavel Bém, může být inspirativní pro další města. Přitom jeho uskutečnění není finančně nákladné. Stačí mít vhodného člověka, který umí dobře komunikovat, zná problematiku výkonu veřejné správy a má v malíčku kompetence jednotlivých odborů úřadu a chuť tuto práci dělat.

EVA VÍTKOVÁ

Typy a počet podnětů ombudsmanovi pro čistotu a zeleň v Praze (k 8. 9. 2009)

zeleň: 89

opravy chodníků: 33

koše: 46

čištění chodníků: 24

životní prostředí obecně (složité kumulované podněty obsahují i 7 různých podnětů, zasahujících do více oblastí): 75

vzkazy, podněty primátorovi: 6

podněty na záznamníku pořízené mimo pracovní dobu nebo v případě obsazené linky jiným občanem (nutné prověřit a ve většině případů se volá zpět kvůli upřesnění informace): 123

dotazy obecného charakteru (Jak se chovat když ..., Hledám práci ..., Nabízím pomoc ..., Na webových stránkách nemohu najít ...): 153

60 podnětů je v jednání, 70 hotovo, zbytek je předaný k vyřízení kompetentním úřadům, dotazy jsou zodpovězeny všechny.

ZDROJ: MHMP

 

Od letošního léta je ombudsmanem pro zeleň a čistotu v hlavním městě Praze Pavel Polák (na snímku vlevo).

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down