01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Přehlížené malé velké detaily měst

A ni dnes, kdy důležitou roli hrají média včetně elektronických neztrácejí na významu nejrůznější druhy plakátovacích ploch. Přesto se jim často nedostává patřičné pozornosti ze strany zřizovatele. Tím obvykle bývá i provozovatel, tedy obecní či městský úřad, resp. jeho specializované organizace....

A ni dnes, kdy důležitou roli hrají média včetně elektronických neztrácejí na významu nejrůznější druhy plakátovacích ploch. Přesto se jim často nedostává patřičné pozornosti ze strany zřizovatele. Tím obvykle bývá i provozovatel, tedy obecní či městský úřad, resp. jeho specializované organizace. Tyto organizace typu Technických služeb jsou si žalostného stavu plakátovacích ploch zpravidla vědomy. Jenže často kvůli své nedostatečné kapacitě musí nápravu odsouvat až na okraj svého zájmu.

CO NAHRÁVÁ "ČERNÉMU VÝLEPU"

V takových městech pak jsou plakátovací plochy staré leckdy i několik desítek let. Tomu bohužel odpovídá i jejich technický stav a kvalita. Někdy dokonce nejsou dořešeny ani majetkové vztahy a nezřídka se stává, že pozemek, na němž je plakátovací plocha umístěna, patří někomu jinému než vlastní plocha. Tyto nejasnosti nahrávají tzv. černému výlepu, kdy plakáty vylepované bez povolení a na místech k tomu neurčených (často jde o historické památky nebo sloupy veřejného osvětlení), poškozují vzhled mobiliáře i celého města.

EXISTUJE ŘEŠENÍ?

Řešení nabízí řada firem, které se na provozování a údržbu plakátovacích ploch specializují. Postupují zpravidla podobně - nejprve provedou přesnou pasportizaci stávajících plakátovacích ploch včetně zmapování míst tzv. černého výlepu. Pak zpracují analýzu a navrhnou možná řešení. Po konzultaci se zástupci samosprávy jsou vybrané plakátovací plochy postupně rekonstruovány, nevhodné odstraňovány a případně navrhovány nové plochy. Díky působení odborných firem dochází i k nápravě nejasných majetkoprávních vztahů mezi vlastníky pozemků a majiteli výlepových ploch.

Jednou z výhod spolupráce s odbornou firmou je větší šance na potírání "černého výlepu". Soukromá firma mnohem aktivněji komunikuje se zadavateli nelegálních kampaní a snaží se je přesvědčit, aby své plakáty vylepovali za rozumnou cenu na oficiálních plochách. Organizátoři menších kulturních akcí si pak často uvědomí, že se jim vyplatí objednat si standardní legální kampaň než riskovat odstranění plakátů a postih ze strany policie. Cíleně směřovaná prevence, o niž se kompletně postará soukromá firma, městskou pokladnu nestojí ani korunu. Například zkušenosti firmy RENGL, s. r. o., potvrzují, že v řadě měst došlo po zahájení její činnosti k radikálnímu omezení černého výlepu plakátů, což vzhledu sídla blahodárně prospělo.

PŘÍNOSY I PRO OBČANY

Ovšem přínos spolupráce se specializovanou firmou mnohé radnice vidí i v tom, že firma může pomoci při organizování různých sportovních, kulturních i jiných akcí, kdy díky pestré klientele tyto aktivity prezentuje i v jiných městech regionu. Naopak obyvatelé daného města jsou zase informováni o dění v sousedních regionech.

Platí-li, že peníze jsou až na prvním místě, připomeňme další výhodu spolupráce s profesionální firmou. To ona totiž nese veškeré náklady na provoz, zejména na rekonstrukci a výstavbu nových ploch, které se pohybují v řádu desítek až stovek tisíc korun. Její investice je umořována z klasických komerčních projektů a kampaní. Ve druhé fázi potom městu začíná z této spolupráce plynout zisk, a to z pronájmu ploch či pozemků, na kterých plochy stojí.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down