Společnost RWE GasNet, s. r. o., spustila již před třemi roky na svých webových stránkách (www.rwe-distribuce.cz) on-line aplikaci, jejímž prostřednictvím mohou zákazníci snadno a rychle komunikovat s tímto provozovatelem distribuční soustavy.
Zákazníci z pohodlí domova vyplní elektronický formulář a nemusí navštěvovat zákaznická centra, takže ušetří čas i peníze. Od doby spuštění využilo aplikaci než více než 50 tisíc žadatelů o připojení k distribuční soustavě - a jejich počet stále roste.
Významná úspora času bývá nejčastějším důvodem, proč lidé využívají bezplatnou elektronickou aplikaci, kde najdou všechny formuláře, které potřebují. Žádost o připojení k distribuční soustavě mohou takto podat nejen domácnosti, nýbrž také podnikatelé, a to 24 hodin po všech sedm dní v týdnu. Odpadne jim tak návštěva zákaznického centra a formulář vyplní v klidu z domova. Elektronické formuláře lze využít při zřízení nového odběrného místa či jeho znovupřipojení, ale také při změně zákazníka nebo technických úpravách na odběrném místě.
MILIONTÁ ŽÁDOST O STANOVISKO PLYNAŘŮ PŘIŠLA LETOS V ZÁŘÍ
»Jedním z nejčastějších administrativních úkonů je žádost o připojení. Ročně nám jich ke zpracování dorazí více než 17 tisíc (údaj z roku 2013). Kromě toho lidé využívají také žádost o vydání stanoviska k existenci plynárenského zařízení a činnostem v jejich ochranném pásmu. Právě v září 2014 jsme zaznamenali jubilejní miliontou žádost o stanovisko,« říká Dana Mašková, specialistka strategie informačních systémů společnosti RWE GasNet.
Připomíná i uživateli nejčastěji oceňovanou výhodu: »Významným benefitem je možnost stažení vystaveného dokumentu v elektronické podobě - ať již návrhu smlouvy o připojení či stanoviska.«
Začátkem letošního roku navíc na webových stránkách přibyly možnosti podat další žádosti. Žádost o prověření volné kapacity slouží pro ověření možnosti připojení více odběrných míst, a to například v průmyslovém areálu, ale také v dosud neplynofikované části obce či pro připojení bytového domu. Využít ji mohou tedy především developeři při výstavbě rodinných domů a satelitů.
»Kromě toho jsme zřídili také žádost o vektorová data. Ta je určená orgánům státní správy pro potřeby zpracování územně analytických podkladů, dodavatelům plynárenských staveb a odborné veřejnosti z řad projektantů, geodetů či architektů, kteří potřebují získat informaci o průběhu sítí v datové podobě,« poznamenává dále Dana Mašková.
I když možnost podat obě tyto žádosti funguje teprve krátce, rovněž o ni je velký zájem. »Výhodou zejména u vektorových dat je především to, že žadatel má pod svým přihlášením stálý přehled o podaných žádostech a stavu jejich zpracování,« říká Dana Mašková. A dodává: »Kromě toho, v závislosti na velikosti požadovaných dat, se většina žádostí zpracovává automaticky systémem, a data jsou tak obvykle poskytována v řádu minut, či nanejvýš desítek minut.«
INTELIGENTNÍ MAPOVÁ PODPORA PŘESNĚ URČÍ ODBĚRNÉ MÍSTO
Všechny formuláře jsou umístěny na webu v rámci jednoho aplikačního systému a při jejich vyplňování pomůže uživatelům nápověda. Zákazníkům je k dispozici u všech žádostí inteligentní mapová podpora, umožňující přesnou lokalizaci odběrného místa, jež je synchronizována se základním Registrem územní identifikace a nemovitostí (RUIAN).
»Naším hlavním cílem je reagovat na potřeby uživatelů, zvyšovat komfort žádostí a reflektovat vývoj v oblasti IT, přičemž musíme také samozřejmě postupovat v souladu s legislativními požadavky a interními procesy,« uzavírá Dana Mašková.
LUCIE TUČKOVÁ
specialista komunikace společnosti RWE GasNet
Bližší informace najdete na: www.rwe-distribuce.cz.