Značku Regionální potravina, jejímž cílem je pomoci spotřebitelům najít kvalitní regionální produkty, bude moci využívat 71 výrobků. Rozhodla o tom v každém kraji komise odborníků. Do soutěže bylo ve všech šesti kategoriích přihlášeno 943 produktů, v každé byl vybrán jen jeden. Projekt Ministerstva...
Značku Regionální potravina, jejímž cílem je pomoci spotřebitelům najít kvalitní regionální produkty, bude moci využívat 71 výrobků. Rozhodla o tom v každém kraji komise odborníků. Do soutěže bylo ve všech šesti kategoriích přihlášeno 943 produktů, v každé byl vybrán jen jeden.
Projekt Ministerstva zemědělství podpořit menší zemědělce a potravináře odstartoval vyhlášením Regionálních potravin Jihočeského kraje v červenci a jako poslední určil své vítěze v polovině října Moravskoslezský kraj. Mezi oceněnými výrobky 1. ročníku jsou sýry, cukrářské výrobky, pečivo, masné výrobky a uzeniny, zelenina, ovocné šťávy, pivo od menších a mnohdy rodinných firem nebo jednotlivců. »Podle našeho průzkumu vznik značky Regionální potravina vítá 86 % dotazovaných. Potraviny od regionálních výrobců upřednostňuje až 95 % respondentů. Velký zájem o farmářské trhy a závěry našeho šetření potvrzují, že projekt přichází ve správnou chvíli,« říká ministr zemědělství Ivan Fuksa.
Spotřebitelé se mohli s regionálními potravinami setkat i na ochutnávkách po českých a moravských městech. Největší byla na pražském Regionfestu, kde se 22. a 23. října představily desítky výrobců.