Služba Lepší místo umožňuje rychle zlepšovat veřejný prostor. Je určena jak veřejnosti, tak úřadům veřejné správy. Občan, jenž by rád měl rychle vyřešený konkrétní problém v okolí svého bydliště, ať už jde třeba o rozbitou lavičku či o černou skládku, jej může zaznamenat mobilním telefonem a snímek...
Služba Lepší místo umožňuje rychle zlepšovat veřejný prostor. Je určena jak veřejnosti, tak úřadům veřejné správy. Občan, jenž by rád měl rychle vyřešený konkrétní problém v okolí svého bydliště, ať už jde třeba o rozbitou lavičku či o černou skládku, jej může zaznamenat mobilním telefonem a snímek vložit na www.lepsimisto.cz. Tam tip převezme odpovědný úředník a začne jej řešit. Podněty lze hlásit také přímo z ulice prostřednictvím aplikace pro chytré telefony. Služba Lepší místo byla poprvé zavedena ve středočeském Kolíně, kde funguje už třetím rokem. Z Kolína se s pomocí nevládní organizace Fond Otakara Motejla šíří do dalších měst. Používají ji nejen v nedaleké Kutné Hoře nebo Českém Brodě, ale i v Lysé nad Labem, MČ Praha-Čakovice či v Čelákovicích. Právě v Kolíně se s tamním starostou Vítem Rakušanem v květnu setkali starostové dalších sídel, aby porovnali své zkušenosti s touto aplikací a vzájemně se inspirovali v jejím dalším používání. Z Nového Města na Moravě tak přijel (na snímku zprava) i starosta Michal Šmarda s Pavlínou Miholovou, která se o službu na radnici nejvíce stará, a vedoucím oddělení informatiky Zbyňkem Greplem.
FOTO: Hana Kružíková