Celkem 649 značek Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA bylo během uplynulých devíti ročníků stejnojmenné soutěže uděleno výrobkům českých, moravských a slezských potravinářů. A mezi velkými potravinářskými společnostmi se neztratili ani drobní místní výrobci a menší rodinné firmy. Jubilejní desátý ročník soutěže odstartoval v závěru srpna, přičemž uzávěrka příjmu přihlášek do soutěže byla stanovena na 13. září. Také letos budou uděleny ceny dětské poroty – DĚTSKÁ CHUŤOVKA. Soutěž by neměly přehlédnout ani města a obce a povzbudit k zapojení do ní i místní výrobce kvalitních potravin. Mnohé menší regionální a rodinné firmy mají sice stálý okruh vděčných zákazníků, ale úspěch na celostátní úrovni by je jistě také potěšil – a třeba jim i pootevřel dveře k další expanzi.
Když přišla před deseti lety skupina uznávaných potravinářských odborníků s nápadem uspořádat soutěž o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA, dali se potravináři, kteří se do ní přihlásili, spočítat na prstech obou rukou. Protože šlo o spontánní iniciativu dobrovolných nadšenců bez jakékoliv finanční podpory z veřejných zdrojů, byly i tyto skromné začátky povzbudivé. Hlavně se však ukázalo, že má opravdu smysl vyzdvihnout výtečnou chuť jako něco, co kvalitní českou potravinu skutečně korunuje a zabezpečí jí oprávněnou přízeň zákazníků.
Od té doby popularita soutěže rok od roku vzrůstá, a to napříč všemi kategoriemi potravin i velikostí jejich výrobců – od nejmenších až po největší. Zájem je už tak veliký, že hodnotitelská komise musela anonymní ochutnávku vzorků rozšířit na celé dva dny a co nevidět bude asi muset přidat i třetí. Dětské porotě, složené ze členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku pražské VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ a žáků pražské ZŠ Londýnská, která uděluje značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA, na to zatím stačí půlden, ovšem pořádně nabitý chuťovými vjemy.
Během předchozích 9 ročníků soutěže získalo celkem 185 potravinářů ohromujících 649 Českých chuťovek a 150 Dětských chuťovek.
K letošnímu jubileu soutěže proto přicházejí její organizátoři s novinkou – Databází vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka, která usnadní všem zájemcům, ať už obchodníkům, zákazníkům či zástupcům médií, apod., přehledné vyhledávání oceněných potravin i výrobců za celou historii soutěže podle zadaných kritérií. Ocenění výrobci tak získají nový marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu. Tento jedinečný marketingový nástroj bude v aktualizované podobě i se započtením letošních výsledků představen na slavnostním říjnovém předávání ocenění v Senátu Parlamentu ČR a zájemci si ho mohou nezávazně vyzkoušet již nyní na adrese: http://www.mark-as.cz/chutovka .
Podrobnosti o soutěži jsou vyvěšeny na: www.ceskachutovka.cz .
/zr/
K foto:
Železnorudské Café Charlotte je vyhlášené svými skvělými cukrářskými výrobky a pohostinností nejen u nás, ale i u německých sousedů. Loni v soutěži uspěly všechny nominované výrobky Café Charlotte – tři získaly Českou chuťovku a jeden Dětskou chuťovku, přičemž Mascarpone dort (na snímku) byl oceněn i Cenou novinářů.*
Foto: archiv soutěže