Projekty, které přispívají ke zklidňování dopravy, zvyšování bezpečnosti účastníků silničního provozu, zlepšování podmínek pro rozvoj šetrné mobility a zkvalitňování veřejných prostorů ve městech a obcích ČR, mají naději na úspěch v soutěži Cesty městy. Musí jít o dopravní řešení uskutečněná v...
Projekty, které přispívají ke zklidňování dopravy, zvyšování bezpečnosti účastníků silničního provozu, zlepšování podmínek pro rozvoj šetrné mobility a zkvalitňování veřejných prostorů ve městech a obcích ČR, mají naději na úspěch v soutěži Cesty městy.
Musí jít o dopravní řešení uskutečněná v posledních pěti letech (tj. předaná k užívání v období 1. 1. 2008 - 31. 5. 2013), přičemž řešení hodnocená v předchozích ročnících již nelze znovu přihlásit. Předkladatel přihlášky sám rozhodne o tom, do které ze tří soutěžních kategorií - bodová, liniová a plošná řešení - má být jeho soutěžní projekt zařazen. V případě pochybností organizátor soutěže navrhne předkladateli přeřazení do vhodnější kategorie. K přeřazení však může dojít pouze na základě předkladatelova souhlasu.
Projekty do soutěže mohou přihlásit obce, města, regiony či kraje, které se chtějí pochlubit zdařilým projektem. Pokud jejich řešení uspěje, vedle samotného zviditelnění přihlašovatele se může stát příkladem pro ostatní, a tak přispět k šíření dobré praxe. Podrobné podmínky soutěže i elektronická přihláška jsou na: www.nadacepartnerstvi.cz/doprava/cesty-mesty.
Od samého počátku soutěže Cesty městy ji pořádá Nadace Partnerství. Generálním partnerem je společnost Škoda Auto. Mediálním partnerem tradičně je i časopis Moderní obec.
Za jedenáct let trvání soutěže odborná porota zhodnotila téměř tři sta přihlášených projektů - všechny jsou k nahlédnutí v unikátní databázi dopravních řešení (viz: www.nadacepartnerstvi.cz/doprava/databaze-cesty-mesty). Oceněno bylo 70 projektů, mezi něž Nadace Partnerství rozdělila finanční odměny v hodnotě přes 3,2 mil. Kč.
»Oceněné projekty jsou příkladem odvahy, iniciativy a hlavně důslednosti měst a obcí. Jsou důkazem, že pro zvýšení bezpečnosti provozu není rozhodující mít hodně peněz, ale správný strategický plán dopravy a profesionální koordinace celého realizačního týmu,« uvedl RNDr. Miroslav Kundrata, ředitel Nadace Partnerství a člen odborné poroty.
V loňském ročníku soutěže zaujal i projekt statutárního města Liberec na úpravy Husovy ulice tak, aby se tam zvýšila bezpečnost chodců i cyklistů.
FOTO: ARCHIV NADACE PARTNERSTVÍ