V průběhu ledna letošního roku byli na několika místech v České republice zaznamenáni podvodníci, kteří se vydávají za pracovníky innogy. Zaměřují se zejména na starší občany a pod záminkou kontroly plynoměru či plynového kotle se snaží dostat do bytu. Ve spolupráci s Policií České republiky bylo zaznamenáno několik případů ve Znojmě a okolí nebo na Plzeňsku.
„V poslední době jsme zaznamenali několik případů v Jihomoravském kraji, kdy se podvodníci vydávali za pracovníky plynárenské společnosti. Oslovují starší ženy a pod záminkou kontroly plynových zařízení odlákají pozornost, neoprávněně vniknou do bytu a dopouští se krádeže,“ řekla Lenka Drahokoupilová, policejní tisková mluvčí ze Znojma.
Častým terčem podvodného jednání tohoto typu jsou především senioři. Společnosti innogy při preventivních akcích pravidelně spolupracují s Policií a prostřednictvím svých terénních pracovníků se snaží občany upozorňovat na možná rizika. Pracovníci společnosti GridServices ze skupiny innogy, kteří kontrolní činnost na plynárenských zařízeních provádějí, při komunikaci se zákazníky vždy dodržují přísná pravidla. Prokazují se služebními průkazy s fotografií a jejich totožnost lze kdykoliv telefonicky ověřit. Asi nejzásadnějším prvkem činnosti skutečných pracovníků innogy je skutečnost, že nikdy nevybírají hotovost.
„V případě jakéhokoli nestandardního jednání či sebemenšího podezření doporučujeme ověřit totožnost pracovníků Gridservices na bezplatné lince 800 11 33 55, která je uvedena na služebním průkazu. Naši lidé se ověření určitě nebudou vyhýbat,“ uvedl Pavel Káčer, jednatel společnosti GridServices.
Dalším způsobem podvodného jednání jsou nekalé praktiky podomních prodejců energií. V těchto případech bývá častým trikem falešných prodejců lživá informace o ukončení činnosti společnosti innogy a následně nutí zákazníky k podpisu nových smluv na odběr elektřiny či plynu. Opět se zaměřují nejvíce na seniory a zneužívají jejich důvěřivosti a nedostatečné znalosti poměrů na trhu s energiemi.
Také zde platí, certifikovaní prodejci innogy vždy dodržují přísná pravidla chování a jednání se zákazníky je vždy maximálně korektní. Při jakémkoli podezření doporučujeme ověřit si totožnost prodejce, což lze u innogy opět na bezplatné lince 800 11 33 55 nebo na speciální bezplatné lince 800 331 331.
*
/TZ/