01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Spoluúčast na základní dopravní obslužnosti

Jihočeský kraj zřejmě sejme z obcí část břímě finanční spoluúčasti na uhrazení prokazatelných ztrát z provozu základní dopravní obslužnosti. Do základní dopravní obslužnosti na území kraje by od počátku příštího roku měly být zařazeny všechny linky osobní autobusové dopravy, jejichž prokazatelnou...

Jihočeský kraj zřejmě sejme z obcí část břímě finanční spoluúčasti na uhrazení prokazatelných ztrát z provozu základní dopravní obslužnosti.

Do základní dopravní obslužnosti na území kraje by od počátku příštího roku měly být zařazeny všechny linky osobní autobusové dopravy, jejichž prokazatelnou ztrátu letos hradil stát za přispění obcí, a to včetně městské hromadné dopravy, kromě katastru města České Budějovice. Rada Jihočeského kraje také navrhla, aby se kraj ze svého rozpočtu podílel na prokazatelné ztrátě částkou do deseti miliónů korun. V konečném důsledku by to znamenalo, že při celkové předpokládané ztrátě ve výši téměř 305 miliónů korun a za předpokladu, že stát uhradí 277 900 tisíc korun, zůstane na finanční podíl obcí více než 16 miliónů korun. Přitom v letošním roce města a obce přispívají na dopravní obslužnost ve všech sedmi stávajících okresech více než 42 milióny korun.

"Stanovit rozsah základní dopravní obslužnosti pro území kraje náleží od 1. ledna roku 2003 zastupitelstvu kraje. Pokud schválí navržený postup rada, krajský úřad bude moci okamžitě začít připravovat smluvní závazky kraje s obcemi o jejich finanční spoluúčasti ve výši 60 korun na obyvatele," uvedl radní Robin Schinko zodpovědný za oblast dopravy. Zároveň podotkl, že pokud se kraji nepodaří dospět k dohodě s obcemi, nezbude než rozsah základní dopravní obslužnosti omezit, a to nikoli rušením spojů, ale snížením jejich četnosti.

"Stanovení rozsahu základní dopravní obslužnosti pro následující rok bude přechodnou etapou k řešení, které nastíní vypracování jednotné krajské koncepce. Ta by měla být hotova zhruba v polovině příštího roku. Jejím cílem bude srovnat stávající rozdíly rozsahu základní dopravní obslužnosti v jednotlivých okresech," dodal Robin Schinko. Podle jeho vyjádření se krajský úřad nemohl touto koncepcí zabývat již dříve proto, že vstupní informace, zejména o finančním podílu státu na úhradě prokazatelné ztráty, jsou kraji známy teprve měsíc.

Rada kraje se zabývala rovněž rozsahem základní dopravní obslužnosti na území kraje železniční dopravou. Navrhla, aby v příštím roce byl zachován její letošní rozsah za podmínky, že prokazatelná ztráta závazků této veřejné služby bude plně hrazena účelovou dotací ze státního rozpočtu.

- jk -

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down