01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Stanice v původní kráse

Opava Po třech letech skončila obnova nádražní budovy nejdůležitější opavské stanice. Opraveno bylo rovněž kolejiště, nástupiště pro cestující a trať mezi Ostravou a Opavou elektrifikovala Správa železniční a dopravní cesty. "Výpravní budova byla postavena v roce 1855 a rozšířena v letech 1892 až...

Opava

Po třech letech skončila obnova nádražní budovy nejdůležitější opavské stanice. Opraveno bylo rovněž kolejiště, nástupiště pro cestující a trať mezi Ostravou a Opavou elektrifikovala Správa železniční a dopravní cesty.

"Výpravní budova byla postavena v roce 1855 a rozšířena v letech 1892 až 1893. Na základě dochovaných fotografií a dobové projektové dokumentace byl během komplexní rekonstrukce obnoven i její vstupní vestibul do původní podoby." Odborný průzkum restaurátorů probíhající za asistence pracovníků Národního památkového ústavu ČR totiž odhalil pod pozdějšími nátěry originální historickou malbu.

"Nádražní budova je v současné době nejen funkční, ale její vestibul svou neopakovatelnou krásou oslňuje cestující," doplnil František Ledabyl, 1. místopředseda představenstva a obchodní ředitel společnosti OHL ŽS.

/jo/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.