Svitavy jsou odvážné a silné. Vyjádří to i jejich nový vizuální styl a logo

Město Svitavy našlo v designérské soutěži realizované odbornou organizací Czechdesign nový vizuální styl. Zvítězil návrh Markéty Steinert a Jakuba Grubera, který staví na silném konceptu a jazykové hříčce.

Toto  východočeské město s osobitou historií dříve ke komunikaci využívalo heraldický symbol a logo, které však funkci ucelené identity neplnily. Zástupci města se proto rozhodli najít nový styl prostřednictvím designérské soutěže, do které bylo vybráno pět účastníků.

Porota ocenila vysokou kvalitu všech návrhů, nejvíce ji však zaujal ten od studia Markéty Steinert a Jakuba Grubera, který ostatní převyšuje svým silným koncepčním přístupem a invenční ideou. Neopakuje zavedená klišé a vymezuje se proti tradičnímu přístupu grafického ztvárnění historických dominant. Zároveň i nejlépe vystihl charakter místa a jedinečnost Svitav.

Vítězný návrh odkrývá slovní hříčku, kterou v sobě název města skrývá. Slogan „a vy“ komunikuje, že město budou vždy utvářet především jeho obyvatelé. Za spojkou „a...” se může vyskytovat jakýkoliv text v kontextu sdělení, otevírá se tak proměnlivý prostor pro hravost, kreativitu, ale také formálnost.

Hlavní myšlenkou našeho konceptu vizuálního stylu je komunikace namířená směrem dovnitř – na svitavskou komunitu. Tuto myšlenku, společně s energií města, jsme podpořili barvami. Modrá, jako barva souladu, solidarity a elánu naplňovat budoucí plány, byla vybrána společně s energickou zelenou, ilustrující Svitavy jako město obklopené zelení a desítkami destinací v okolí s krásnou přírodou,” doplnila Markéta Steinert.

„Vítězný návrh je konceptuálně nejradikálnější, nepostrádá vtipu, využívá bohatost českého jazyka a nabízí více variant pro různé záměry komunikace. Logo dobře vynikne v nekonečné plejádě vizuálních stylů měst, postavených na násobení ikonek a piktogramů, které se snaží poukázat na skutečnost „podívejte, co tu všechno máme!“. Většinou však mají města řeku (tedy vlnku), okolní přírodu (stromek), historickou budovu (věž a podloubí) a z toho vznikne hravý koktejl obklopující název. To není případ Svitav. Jazyková hříčka logu svědčí, vybízí ke kreativitě a brzy se stane oblíbenou hrou neformálních zájmových skupin, kde budou jistě k přečtení i extrémní případy využití,” okomentovala návrh Kristýna Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU Plzeň, členka poroty.

Jana Vinšová z pořádající organizace Czechdesign shrnula: „Vizuál vystihuje Svitavy jako aktivní, dynamické a živé město, se kterým jsou obyvatelé dobře ztotožněni. Odkaz na patriotismus je obsažen přímo v logu a při transparentní komunikaci má velký potenciál pro to, aby se s ním občané dobře identifikovali.

Petr Šmerda, vedoucí Městského informačního centra Svitavy, vyjadřil spokojenost s výsledkem a celou soutěží. „Jsme velmi rádi, jak celý proces výběru loga probíhal. Z výsledku jsme nadšeni. Zcela odráží atmosféru místa, kde usilujeme zejména o budování pozitivních vazeb s občany a rozvíjení oboustranné komunikace. Navíc je zde jasně patrný i přesah na turistu, návštěvníka města. Vizuál s sebou nese formálnost, hravost, kreativitu, edukaci, motivaci i výzvu zároveň, což je skvělý bonus. Dává nám velký prostor, jak s novou identitou pracovat. Děkujeme agentuře Czechdesign a autorům vizuálu Markétě Steinert a Jakubu Gruberovi za báječnou spolupráci. Teď už je to na nás. Svitavy a my.

/zr/

K obrázku:

Návrh Markéty Steinert a Jakuba Grubera staví na silném konceptu a jazykové hříčce, již v sobě název města skrývá. Slogan „a vy“ komunikuje, že město budou vždy utvářet především jeho obyvatelé.*

 

Napsat komentář

Napsat komentář

Komentáře k článku

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down