Autobusy i vodíková plnicí stanice by měly být financovány z Fondu spravedlivé transformace. Primátor podotkl, že se celá akce zhruba o rok a půl zpozdila. Evropská komise možná bude souhlasit s využitím čističky i pro vozidla krajské dopravy. Město ale počítalo s vybudováním veřejné stanice, proto uvažuje o tom, že čisticí stanici asi za 100 milionů korun vybuduje ze svých prostředků. V úvahu pak podle Nedvědického připadá spolupráce mezi městem a Spolchemií, kde má stanice vzniknout. "Pokud Evropská komise neustoupí ani o kousek, chceme rozhodně investovat," uvedl primátor. Další problém podle něj představuje samotný vodík, který by dodávala místní chemička. Vodík se vytváří pomocí elektrolýzy, tedy za použití vody a elektrické energie. Elektřina je však dodávána z jaderné elektrárny, což Evropská komise považuje za méně ekologické.
Město již vybralo dodavatele vodíkových autobusů a na stavbu čerpací stanice má platné stavební povolení.*
/ČTK/