Soutěž Volná cesta 2012, jejímž cílem je ocenit a propagovat projekty, které přispívají k využití železniční nákladní dopravy na úkor dopravy silniční, vstoupila do fáze hodnocení přihlášených projektů. Hodnoticí komise se přímo na místě zajímá nejen o přepravní výkon převedený ze silnice na...
Soutěž Volná cesta 2012, jejímž cílem je ocenit a propagovat projekty, které přispívají k využití železniční nákladní dopravy na úkor dopravy silniční, vstoupila do fáze hodnocení přihlášených projektů.
Hodnoticí komise se přímo na místě zajímá nejen o přepravní výkon převedený ze silnice na železnici a přepravní vzdálenost na území ČR, ale také o obtížnost realizace projektu s ohledem na druh přepravovaných věcí. V úvahu se berou i další přínosy projektu, jako je např. převedení nebezpečných věcí ze silnice na železnici, eliminace dřívějšího průjezdu silničních nákladních vozidel obcí, využití předtím nevyužívaných nebo málo využívaných existujících areálů (tzv. brownfields) apod.
Komise v červenci zhlédla i projekt společnosti ERS Railways B.V., na jehož základě jsou od loňského 1. srpna mezi Brnem a německým Rostockem pro silničního dopravce LKW Walter provozovány dva páry ucelených vlaků intermodální dopravy týdně (viz horní snímek). Vlastní železniční dopravu zajišťuje ČD Cargo, a. s. Celkem bylo v roce 2011 přepraveno 2662 silničních návěsů. Celkový, resp. přepravní výkon na území České republiky v roce 2011 činil 55 381 539 tkm, resp. 23 930 295 tkm.
Takto se sestavuje intermodální vlak vypravovaný z brněnského překladiště.
FOTO: ARCHIV MINISTERSTVA DOPRAVY ČR