01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

ZÁJEM STAROSTŮ ROSTE

V polovině května proběhlo třetí setkání vedení Karlovarského kraje se starosty měst a obcí a přednosty okresních úřadů regionu. O setkání s hejtmanem Josefem Pavlem, jeho zástupci, ředitelem krajského úřadu a s dalšími pozvanými hosty mají starostové stále větší zájem. Tyto akce se pořádají...

V polovině května proběhlo třetí setkání vedení Karlovarského kraje se starosty měst a obcí a přednosty okresních úřadů regionu. O setkání s hejtmanem Josefem Pavlem, jeho zástupci, ředitelem krajského úřadu a s dalšími pozvanými hosty mají starostové stále větší zájem. Tyto akce se pořádají dvakrát ročně. Prvního setkání v květnu 2001 se zúčastnilo 62, v prosinci 2001 70 a nyní již 80 hostů. Starostové aktivněji vstupují do diskuzí k jednotlivým výstupům a kladou vedení kraje a pozvaným hostům řadu otázek.

Mezi hlavní projednávané materiály patří výstavba silnice Praha - Karlovy Vary - Cheb, která by se měla urychlit. Karlovarský kraj s Prahou spojí čtyřproudá rychlostní silnice R6 možná o několik let dříve, než se původně předpokládalo. Ministerstvo dopravy přepracovalo harmonogram výstavby silnice tak, aby byla definitivně dokončena do roku 2010. Návrh musí ještě schválit vláda, která urychlení výstavby silnice slíbila představitelům kraje na únorovém výjezdním zasedání v Karlových Varech.

Silnice měla být původně dostavěna až kolem roku 2015. Návrh nového harmonogramu počítá s celkovými náklady na 132,8 kilometru silnice ve výši 22,98 miliardy korun. Z toho stavební náklady mají činit 21,084 miliardy korun. V letošním roce má být dokončen úsek mezi Pavlovem a Velkou Dobrou na Kladensku a mají pokračovat práce na úseku mezi křižovatkou Y a Kamenným Dvorem na Chebsku. V příštím roce se plánuje zahájení výstavby desetikilometrového úseku z Prahy do Pavlova a silničního průtahu Karlovými Vary.

Většina úseků na západ od Karlových Varů má být vybudována do roku 2007 s výjimkou sedmikilometrové části mezi Novým Sedlem a Sokolovem, kde výstavbu komplikuje nutnost přemostění řeky Ohře. Na úsecích na východ od Karlových Varů se začne pracovat od roku 2005.

Rychlostní silnice R6 povede zhruba po trase mezinárodní silnice E48 Praha - Karlovy Vary - Cheb. Na hraničním přechodu Pomezí nad Ohří - Schirnding se napojí na německou silniční síť a bude pokračovat na Bayreuth. Zatím byly na trase R6 dokončeny již před několika lety dva úseky u Kladna a Chebu.

VÝSTAVBA DALŠÍCH KOMUNIKACÍ

Mezi priority rozvoje dopravních sítí v České republice by měla být zařazena i výstavba dalších komunikací první třídy v Karlovarském kraji. O čtyři roky dříve, do roku 2006 by měly být hotovy další úseky komunikace I/21 vedoucí od dálnice D5 na hraniční přechod Vojtanov na Chebsku. V roce 2005 by měly být dostavěny obchvaty Ostrova a Božího Daru na Karlovarsku.

"Chtěli bychom prosadit ještě vybudování obchvatu Stráže nad Ohří a Boče na silnici do Chomutova. S otevřením hraničního přechodu Hora Svatého Šebestiána pro veškerou nákladní dopravu se počet projíždějících kamiónů ještě zvýší a tyto dva úseky jsou velmi nebezpečné," říká vedoucí odboru dopravy karlovarského krajského úřadu Martin Leichter.

Téměř tisíc kilometrů silnic prvních, druhých a třetích tříd chtějí v letošním roce opravit na Karlovarsku zaměstnanci Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje

"Do konce června bychom rádi dokončili opravy na silnicích prvních a druhých tříd. Časový harmonogram je však pouze orientační. Rozmary počasí mohou v našich plánech nadělat velké škrty," netajil se Leichter obavami z vrtochů přírody.

Po skončení oprav silnic první a druhé třídy přijdou na řadu silnice třídy třetí. Délka úseků, které je třeba vyspravit, je přitom o sto kilometrů větší než u prvních dvou kategorií silnic dohromady. Termín dokončení oprav si silničáři stanovili na 31. říjen letošního roku.

Leichter rovněž přítomné seznámil s kritérii pro zařazování oprav na silnicích druhé a třetí třídy do plánů neinvestičních a investičních akcí podle naléhavosti v letech 2002 až 2007.

"Hlavním kritériem u neinvestičních akcí je pochopitelně stav silnic. Upřesňujícími kritérii jsou pak dopravní význam komunikace a zatížení silnice," vysvětlil vedoucí odboru.

U rekonstrukcí silnic a mostů, které spadají do investiční části, pak opět hraje hlavní roli stav komunikace, ovšem přihlíží se i k zajištění podílu cizích investorů.

U nové výstavby pak podle Leichterových slov záleží hlavně na schváleném územním plánu a na vztahu k životnímu prostředí.

Obchvaty

V letošním roce začne mimo jiné také výstavba obchvatu Ostrova, která si do roku 2005 vyžádá částku přesahující jeden a půl miliardy. Na letošní rok přitom případně 85 miliónů, z nichž většinu (55 miliónů) spolknou stavební náklady a zbytek náklady na přípravu včetně výkupu pozemků.

"V materiálech chybí podklady pro obchvat Stráže nad Ohří a Boče. To ovšem neznamená, že bychom na tento mikroregion zapomněli. Uděláme vše pro to, aby se do plánu investic tato stavba také dostala," uvedl dále Martin Leichter.

"Silnice jsme, jak si ostatně určitě všichni řidiči všimli, kraj převzal ve velice špatném stavu. Nyní proto bedlivě sledujeme postup veškerých oprav," dodal Leichter.

TOMÁŠ SVOBODA,

tiskový mluvčí KrÚ Karlovarského kraje

FOTO ARCHÍV

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down