01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zajímavé výsledky studie

V analýze MasterCard česká centra rozvoje 2009, která zhodnotila socioekonomickou úroveň všech 14 krajů, obsadila první místo Praha (88,9 %), druhý je Středočeský kraj (52 %) a na třetí příčce se umístil Jihomoravský kraj (50,7 %). V žebříčku investiční atraktivnosti (nízká úroveň nezaměstnanosti...

V analýze MasterCard česká centra rozvoje 2009, která zhodnotila socioekonomickou úroveň všech 14 krajů, obsadila první místo Praha (88,9 %), druhý je Středočeský kraj (52 %) a na třetí příčce se umístil Jihomoravský kraj (50,7 %). V žebříčku investiční atraktivnosti (nízká úroveň nezaměstnanosti nebo vysoká průměrná mzda v podnikatelském sektoru) vede opět hlavní město (98,8 %), za ním následují kraje Plzeňský (58,7 %) a Pardubický (57,3 %).

"Hodnotící index reaguje na aktuální zásadní změny v regionálních ekonomikách. Zatímco index 2008 se zaměřoval na dlouhodobý vývoj regionů, současná ekonomická situace nás dovedla k závěru, že pro letošní rok jsme se ve studii MasterCard česká centra rozvoje 2009 soustředili na krátkodobý vývoj," vysvětluje prof. Ing. Richard Hindls CSc., dr. h. c., rektor Vysoké školy ekonomické v Praze, a dodává: "Krátkodobý vývoj regionů je navíc s ohledem na aktuální překotné ekonomické změny informačně mnohem zajímavější."

Studie se zabývá rovněž socioekonomickou úrovní a investiční atraktivností 24 vybraných měst. Nejvyspělejším městem je Praha (95,2 %). Brno, které se umístilo na druhém místě, za ní zaostává o více než 42 %. První příčku obsadilo hlavní město také v hodnocení přitažlivosti měst pro investory (92,6 %). Jihomoravská metropole je na třetím místě (58,1 %). Předběhla ji Mladá Boleslav (65,6 %), která je tahounem ekonomického rozvoje Středočeského kraje. Přeskočila dokonce Brno (58,1 %), Plzeň (57,8 %), Hradec Králové (52,8 %) a Ostravu (51,2 %).

"Výsledky projektu poslouží pro potřeby regionální politiky, která musí reagovat i na výzvy a problémy, jež přináší regionům, městům a obcím současná hospodářská krize. Studie tak obsahuje mnoho aktuálních a často unikátních informací," uvedl RNDr. Josef Postránecký, ředitel odboru rozvoje a strategie regionální politiky ministerstva pro místní rozvoj.

Projekt MasterCard česká centra rozvoje 2009 navazuje na úspěšnou světovou studii MasterCard Worldwide Centres of Commerce 2009 a analyzuje česká města a kraje podle komplexní metodiky připravené expertním týmem Vysoké školy ekonomické v Praze. Pro posouzení socioekonomické úrovně posloužilo více než 20 ukazatelů, například intervence veřejného sektoru, ekonomická stabilita, finanční toky a poptávkové stimuly v podnikání, podnikatelský potenciál, obchodní centra a znalostní společnost a také kvalita života. Podrobnější výsledky jsou na www.centrarozvoje.cz.

/ev/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down