Již nyní je nutné uvažovat o rozvoji regionální spolupráce mezi územními celky jednotlivých členských zemí. Je to navíc přímo životně důležité pro budoucí neformální spolupráci ve všech oborech a odvětvích činnosti jednotlivých subjektů. Hejtmani, primátoři a starostové by měli ve svých úřadech...
Již nyní je nutné uvažovat o rozvoji regionální spolupráce mezi územními celky jednotlivých členských zemí. Je to navíc přímo životně důležité pro budoucí neformální spolupráci ve všech oborech a odvětvích činnosti jednotlivých subjektů.
Hejtmani, primátoři a starostové by měli ve svých úřadech ustavit zvláštní koordinační skupinu pro vypracování dobrého podnikatelského záměru, v němž zahrnou své specifické poměry a situaci, vypracují stručné a jasné stanovy (statuty) budoucího regionálního zastoupení pro spolupráci s tou kterou členskou zemí apod. Podnikatelský záměr by měl být podložen stručně a jasně koncipovaným návrhem smlouvy nebo dohody o partnerství a spolupráci mezi regiony. Samozřejmým předpokladem pro úspěšnou realizaci podnikatelského záměru by mělo být zřízení oficiálního zastoupení ve vybraném obdobném území v dané zemi.
EU doporučuje, aby se spolupráce mezi územními celky odehrávala v dosavadních statistických celcích tak, aby se mohly perspektivně posuzovat výsledky případné spolupráce. Důležitý je obsah smlouvy nebo dohody o partnerství. Musí totiž zahrnovat všechny oblasti zájmu o detailní spolupráci. Jen specifikované zájmy o spolupráci v příloze každé rámcové smlouvy nebo dohody mají naději na úspěch. A takové formy spolupráce jsou předmětem zájmu různých fondů EU.
Mám zkušenosti a znalosti, že mnohé spolkové země Německa, Rakouska nebo Itálie mají o regionální spolupráci mimořádný zájem. Také v těchto státech se na budoucí možnou spolupráci připravují a nepochybně již hledají své budoucí partnery. Pro účely této spolupráce jsou v platnosti právní předpisy, které to umožňují a podporují.
publicista a právník