01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Ze sbírky zákonů

Uvádíme přehled vybraných právních předpisů a dalších aktů státních orgánů publikovaných ve Sbírce zákonů (od částky 149/2010 do částky 9/2011). Částka 149 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 30. prosince 2010. Zákon č. 430/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o...

Uvádíme přehled vybraných právních předpisů a dalších aktů státních orgánů publikovaných ve Sbírce zákonů (od částky 149/2010 do částky 9/2011).

 

Částka 149 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 30. prosince 2010.

Zákon č. 430/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů


Podle této novely například starosta obce s rozšířenou působností zajišťuje připravenost správního obvodu obce s rozšířenou působností na řešení krizových situací; ostatní orgány obce s rozšířenou působností se na této připravenosti podílejí. Starosta řídí a kontroluje přípravná opatření, činnosti k řešení krizových situací a ke zmírnění jejich následků prováděná územními správními úřady s působností ve správním obvodu obce s rozšířenou působností, orgány obcí, právnickými osobami a fyzickými osobami ve správním obvodu obce s rozšířenou působností. Například zřizuje a řídí bezpečnostní radu obce s rozšířenou působností pro území správního obvodu obce s rozšířenou působností, či schvaluje po projednání v bezpečnostní radě obce s rozšířenou působností krizový plán. Starosta dále mj. zřizuje a řídí krizový štáb obce s rozšířenou působností pro území správního obvodu obce s rozšířenou působností.

Starosta zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací; ostatní orgány obce se na této připravenosti podílejí. Starosta obce dále např. za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení může zřídit krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán, plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a úkoly a opatření uvedené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností, odpovídá za využívání informačních a komunikačních prostředků a pomůcek krizového řízení určených Ministerstvem vnitra. V době krizového stavu starosta zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak již neučinil hasičský záchranný sbor kraje, nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce, organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva, zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace. Pokud starosta obce neplní v době krizového stavu úkoly stanovené tímto zákonem, může hejtman převést jejich výkon na předem stanovenou dobu na zmocněnce, kterého za tím účelem jmenuje. O této skutečnosti hejtman neprodleně informuje obec a ministra vnitra, který může rozhodnutí hejtmana zrušit.

Obecní úřad dále pro zajištění připravenosti obce na řešení krizových situací například organizuje přípravu obce na krizové situace, poskytuje obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností podklady a informace potřebné ke zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností, vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob (včetně za stavu nebezpečí), pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní vedené obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu se nachází, podílí se na zajištění veřejného pořádku, plní úkoly stanovené krizovým plánem obce s rozšířenou působností při přípravě na krizové situace a jejich řešení. Obecní úřad seznamuje právnické a fyzické osoby způsobem v místě obvyklým s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení.

Účinnost od 1. ledna 2011

 

Částka 150 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 31. prosince 2010.

Zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu České republiky na rok 2011

Celkové příjmy státního rozpočtu České republiky na rok 2011 (dále jen "státní rozpočet") se stanoví částkou 1 044 000 908 000 Kč. Celkové výdaje státního rozpočtu se stanoví částkou 1 179 000 908 000 Kč. Schodek státního rozpočtu činí 135 000 000 000 Kč.

Účinnost od 1. ledna 2011

 

Částka 4 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 20. ledna 2011.

Sdělení Ministerstva vnitra č. 10/2011 Sb., o vyhlášení nových voleb do zastupitelstev obcí

Ministr vnitra vyhlásil na den 2. července 2011 nové volby do Zastupitelstva obce Přelovice (okres Pardubice), Lisov (okres Plzeň-jih) a Sentice (okres Brno-venkov).

 

Částka 6 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 4. února 2011.

Sdělení Ministerstva vnitra č. 18/2011 Sb., o vyhlášení nových voleb do zastupitelstev obcí

Ministr vnitra vyhlásil na den 2. července 2011 nové volby do Zastupitelstva obce Křešín (okres Příbram), Malíkovice (okres Kladno), Nové Hutě (okres Prachatice), Paračov (okres Strakonice), Věžnice (okres Jihlava) a Moravskoslezský Kočov (okres Bruntál).

 

Částka 9 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 17. února 2011.

Vyhláška č. 24/2011 Sb., o plánech povodí a plánech pro zvládání povodňových rizik

Vyhláška zapracovává příslušné předpisy EU a upravuje mj. obsah plánů povodí a plánů pro zvládání povodňových rizik, obsah základních a doplňkových opatření pro ochranu vod, podrobnosti etap zpracování návrhů plánů, způsob a formu zpracování předběžného vyhodnocení povodňových rizik, způsob stanovení oblastí s významným povodňovým rizikem, obsah a způsob zpracování map povodňového nebezpečí, map povodňových rizik a formy jejich zveřejnění, způsob zpřístupnění přípravných prací, návrhů plánů povodí a návrhů plánů pro zvládání povodňových rizik pro aktivní zapojení uživatelů vody a veřejnosti.

Účinnost od 4. března 2011

 

Mgr. JAN BŘEŇ
právník

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down