Zlínský kraj podpoří rozvoj kreativní ekonomiky na svém území

Zlínský kraj chce v nejbližších letech podpořit rozvoj kreativního ekosystému v regionu. Opírá se o strategii, která má pomoci v kraji udržet talenty, rozvíjet ekonomiku v rámci tohoto odvětví či posílit postavení regionu coby centra kreativity. Strategický dokument reaguje na výsledky rozsáhlého mapování kreativního prostředí a vznikl ve spolupráci odborníků z Technologického inovačního centra a dalších institucí včetně zástupců kraje.

„Zlínský kraj má silnou tradici v oblasti designu a audiovize. Chceme, aby se zde kreativní lidé nejen vzdělávali, ale také zde zakládali firmy a zůstávali v regionu. Tato strategie je krokem k tomu, aby se kreativci mohli naplno rozvíjet a být konkurenceschopní i za hranicemi kraje,“ uvedl Tomáš Chmela, krajský náměstek pro strategický rozvoj a dotace.

Ve Zlínském kraji působí přes 1 700 kreativních subjektů a kreativní odvětví zaměstnává na 12 200 lidí, což představuje 4,5% zaměstnanost v regionu. Kraj patří k republikové špičce v počtu absolventů kreativních oborů zaměřených na marketing, design či audiovizuální produkci, a to v rámci středoškolského i vysokoškolského studia. Nejsilnějšími odvětvími jsou grafický design, webdesign, architektura či výroba nábytku. Zlínský kraj má navíc nejvíce držitelů prestižních ocenění Red Dot Design Award a iF Design v oblasti produktového designu.

Rozvíjet a udržet kreativní talenty

Kraj chce v rámci hlavních opatření vyplývajících z analýz podporovat podnikání a vzdělávání kreativních talentů včetně školení či mentoringu, rozvíjet kreativní infrastrukturu, a to zejména kreativní huby, coworkingové prostory a technologické dílny. Dále propojovat kreativce s kulturními institucemi, firmami i veřejnou správou a zviditelnit kreativní obory a zdůraznit jejich význam pro regionální ekonomiku.

Strategie rozvoje a podpory kreativního ekosystému Zlínského kraje 2025–2030 vznikla v souvislosti s celonárodní iniciativou Ministerstva kultury, která měla za úkol zmapovat kulturní a kreativní odvětví ve všech krajích. Cílem strategie je vytvořit udržitelný kreativní ekosystém, který bude atraktivní pro studenty, podnikatele, firmy i veřejné instituce. Vychází z rozsáhlé analýzy současného stavu a její přípravu realizovalo Technologické inovační centrum ve spolupráci s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně a Zlínským kreativním klastrem. Na tvorbě strategie se podíleli také odborníci kraje a města Zlína.*

/tz/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.