O participativní rozpočet je letos v Liberci rekordní zájem

Obyvatelé Liberce se chopili příležitosti ovlivnit podobu veřejného prostoru. Do letošního ročníku participativního rozpočtu přihlásili rekordních 47 nápadů, jak vylepšit život ve svém městě.

Participativní rozpočet je skvělý nástroj, pomocí kterého rozhodují lidé o tom, jak radnice naloží s částí svých peněz. Každý může navrhnout projekt, který zútulní naše město nebo vylepší kvalitu života místní komunitě. Je vidět, že s každým ročníkem stoupá kvalita a připravenost jednotlivých návrhů. Lidé si na přípravě skutečně dávají záležet,“ říká Jan Hruška, náměstek primátora Liberce.

Jednotlivé projekty přihlášené do participativního rozpočtu pokrývají široké spektrum oblastí. „Sešly se nám nápady na nová dětská hřiště a parky, kuličkodráhu, skateboardové překážky, proměny veřejných prostranství na odpočinkové zóny, biotop u Hanychovského potoka, revitalizace Perštýnské stezky a mnoho dalších. Pro letošní ročník jsme připravili novinku. Liberečané mohli přihlásit do participativního rozpočtu i tzv. měkké projekty. Inspirovali jsme se v jiných městech, kde se podařilo zrealizovat třeba uměleckou galerii na slepých stěnách městských domů (tzv. muraly), dálkový pochod, tematické workshopy, únikovou hru a řadu dalších akcí,“ přibližuje náměstek.

V současnosti se přihlášené návrhy kvalifikovaně posuzují na jednotlivých odborech statutárního města. Projekty, které budou vyhodnoceny jako realizovatelné, se v říjnu 2025 představí občanům ve veřejném hlasování. O tom, které z nich budou skutečně realizovány, opět rozhodnou svými hlasy sami obyvatelé.*

/tz/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.