28.08.2023 | 03:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Co lidé očekávají od trhu práce aneb zacíleno na kariérní růst

Mladší generace považuje osobní kariérní růst za klíčový, nabídka rekvalifikací ze strany zaměstnavatelů ovšem často neodpovídá jejím potřebám. Různé generace navíc mají v oblasti vzdělávání specifické preference. Takové jsou závěry nejnovějšího průzkumu REBR (Employer Brand Research) společnosti Randstad, který přináší mj. pohled na aktuální trendy v oblasti školení a vývoje kariéry českých pracovníků v roce 2023.

Kariéra se jeví jako důležitá

Podle průzkumu REBR je kariérní růst důležitý pro 46 % respondentů, přičemž největší význam mu přikládá nejmladší Generace Z, a to ze 62 %. V oblasti školení, rekvalifikace a zvyšování kvalifikace je přitom patrný rozpor mezi očekáváním zaměstnanců a nabídkou od zaměstnavatelů. "Je důležité si uvědomit, že 56 % zaměstnanců považuje rekvalifikaci za nezbytnou pro jejich profesní růst. Na druhé straně to, že jejich zaměstnavatelé poskytují adekvátní příležitosti k rozvoji, pociťuje pouze 43 % z nich," upozorňuje Martin Jánský, generální ředitel společnosti Randstad Česká republika. "Výsledky jasně ukazují na potřebu vyšší flexibility a inovativního přístupu ke vzdělávání ze strany zaměstnavatelů."

Odlišné preference

Výsledky průzkumu dále ukázaly, že různé generace mají odlišné preference týkající se obsahu vzdělávání. Zatímco Generace Z (18–24 let) se zaměřuje na manažerské dovednosti, lidské zdroje, datovou vědu a programování, mileniálové (25–34 let) se nadto vzdělávají v oblasti řízení projektů a ohledně rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. Generace X (35–54 let) neprojevuje tolik zájem o programování a datovou vědu, oproti tomu se zaměřuje na komunikaci, zatímco Baby boomers (55–64 let) vyhledávají školení především v datové vědě, programování a komunikaci. Všechny generace pak spojuje společný zájem o vedení a řízení.

Poselství průzkumu

Zaměstnavatelé by měli věnovat pozornost potřebám různých generací, brát na ně ohled při sestavování plánu růstu a náboru nových talentů a vytvářet tak prostředí, kde se všichni cítí ve svém profesním růstu podporováni. Tématu jsme se věnovali i zde nebo zde.

 O průzkumu REBR

Personální agentura Randstad provádí průzkum REBR ve více než třiceti zemích světa, mezi které se Česká republika zařadila v roce 2018. Jde o nezávislý průzkum, kterého se v lednu tohoto roku zúčastnilo téměř 163 000 respondentů a 6022 společností po celém světě. Ukazuje úroveň atraktivity zaměstnavatele u 150 největších zaměstnavatelů na trhu, které zná alespoň 10 % populace. V České republice se průzkumu zúčastnilo 4836 respondentů. Studie se zaměřila na faktory ovlivňující pracovníky při výběru zaměstnavatele, nemateriální benefity, chování pracovníků při změně zaměstnání a na školení a vývoj kariéry v roce 2023.*

/zr/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down