Facebook ještě nevyužívá každé desáté okresní město. Pozitivním příkladem je Znojmo

Zatímco krajská města využívají sociální síť Facebook všechna, z celkem 55 okresních měst si jich pět dopsud nezřídilo oficiální facebookový profil. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který během prvních čtyř měšsíců letošního roku uskutečnil Institut veřejné správy na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity ve spolupráci s PR Akademií.

Průzkum, který pod názvem Jak se daří obcím využívat Facebook pro komunikaci s veřejností mapoval aktivitu okresních a krajských měst na největší sociální síti, ukázal, že průměrný počet fanoušků facebookových stránek měst v přepočtu na obyvatele činí 0,13. Číslo vyjadřuje podíl počtu fanoušků facebookové stránky a počtu obyvatel města. S velkým odstupem vede v této kategorii město Znojmo, které má 0,72 fanoušků na jednoho obyvatele. Následují Karlovy Vary (0,49), Nový Jičín (0,4), Český Krumlov (0,39) a Třebíč (0,34).

Ukázalo se, že města umějí být na sociálních sítích různě aktivní, ale také různě produktivní z hlediska života a komunikace na svých profilech. Čím aktivnější jsou z hlediska vlastního obsahu a jeho podoby, tím aktivnější je i jejich publikum. Nelze však jednoduše aplikovat přístup ‚čím více textů, tím více aktivity a nových fanoušků‘,“ okomentoval zjištěné skutečnosti Filip Hrůza, ředitel Institutu veřejné správy Ekonomicko správní fakulty Masarykovy univerzity.

Dalším z ukazatelů, na něž se průzkum zaměřil, byl počet reakcí na jednotlivé příspěvky. Během sledovaného období nejvíce zabodovala Praha, která získala průměrně 185 reakcí na každý publikovaný příspěvek. Další v pořadí jsou Karlovy Vary (143), Znojmo (134), Ostrava (95) a Opava (85). Průměrný počet reakcí na jeden facebookový post byl 35.

Realizovaný průzkum ověřil, že měřítkem úspěchu komunikace na sociálních sítích není pouze počet fanoušků, ale zejména dlouhodobá práce s atraktivním obsahem. Potvrzuje to například Znojmo, které vede v počtu fanoušků na obyvatele, zároveň je ale též v popředí míry interakce u publikovaných příspěvků,“ uvedl Roman Kučera, jenž vede vzdělávací centrum PR Akademie. „Upřímně mě překvapilo, že některé radnice stále nevyužívají ke komunikaci s veřejností sociální sítě. Zvláště pak v době, kdy svůj oficiální FB profil mají ve stejném městě například hasiči nebo lokální sdružení,“ dodal.*

/zr/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *