Hasiči ve Frýdku-Místku nacvičovali průjezd komunikacemi jako při zásahu

Hasiči ve Frýdku-Místku, profesionální i dobrovolní, nacvičovali průjezdy mezi zaparkovanými vozy na sídlištích. Ve spolupráci s městskou a republikovou policií zdůrazňují, aby řidiči při parkování nebyli lhostejní a neblokovali trasu vozidlům integrovaného záchranného systému.

Práci hasičů ve Frýdku-Místku často komplikují nevhodně zaparkovaná auta zejména na sídlištích. Hasiči proto za asistence městské a republikové policie pravidelně nacvičují simulované výjezdy do hustě osídlených lokalit města.

„Projet s velkým hasičským vozem mezi osobními auty není jednoduché, často jde o centimetry. Každé zpomalení znamená zdržení a vteřiny navíc do okamžiku záchrany,“ upozornil Lukáš Kmec, náměstek primátora pro bezpečnostní rizika, požární ochranu a ochranu veřejného pořádku, který je také členem jednotky požární ochrany SDH Frýdek.

Nevhodně zaparkovaná auta ztěžují činnost záchranářům

Při záchraně života a majetku rozhodují mnohdy vteřiny. Pro záchranné složky představují špatně zaparkované vozy zásadní problém. Zejména hasiči využívají ke své pestré zásahové činnosti nákladní automobily, ve kterých je nejen několika tunová nádrž na vodu, ale také spousta technického materiálu, potřebného k různým typům mimořádné události. Řidič se musí za jízdy nejen soustředit na bezpečnost provozu, ale také na vhodnou trasu s ohledem na velikost zásahového vozidla. Cestou k zásahu mu navíc několik řidičů nevhodně zablokuje trasu nebo zůstane stát na takovém místě, že ho nelze objet.

Dojezd na místo požáru v hustě osídlené lokalitě plné vozidel může být dalším velkým problémem: „Jakmile je hlášena mimořádná událost ve vyšších patrech, a to nemusí být jen požár, jede na místo zásahu taktéž výšková technika, která vyžaduje správné parametry k ustavení techniky vedle daného objektu – možnost najetí k bytovému domu, vzdálenost od domu, vysunutí stabilizačních patek apod. Tyto faktory přímo ovlivňují efektivitu využití výškové techniky,“ sdělil náměstek.

„Prozatím se nácviky konají v rámci prevence a v drtivé většině se vše řeší domluvou. Chceme, aby řidiči začali vnímat tuto problematiku a nestěžovali složkám IZS jejich už tak náročnou a záslužnou práci,“ dodal Lukáš Kmec.*

/tz/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.