01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Integrace veřejné osobní dopravy dosáhla do Krnova

Za pojmem "integrovaný dopravní systém" se skrývá možnost cestovat různými veřejnými dopravními prostředky různých dopravců na jediný jízdní doklad. Tato skutečnost současně vytváří předpoklady pro dokonalejší organizaci veřejné...

Za pojmem "integrovaný dopravní systém" se skrývá možnost cestovat různými veřejnými dopravními prostředky různých dopravců na jediný jízdní doklad. Tato skutečnost současně vytváří předpoklady pro dokonalejší organizaci veřejné dopravy, která společně s tarifním zvýhodněním brzdí nebo zastavuje odliv cestujících směrem k dopravě individuální. Nezřídka dokonce dochází k opětovnému přílivu cestujících do veřejné dopravy.

V Moravskoslezském kraji dopravní a tarifní integrace veřejné osobní dopravy postupuje v rámci programu Priority rozvoje kraje rozšiřováním v roce 1997 založeného Ostravského dopravního integrovaného systému (ODIS) na území celého regionu. Za tímto účelem se kraj stal na sklonku roku 2002 společníkem organizátora integrovaného dopravního systému, společnosti Koordinátor ODIS, s. r. o. Následně byl vypracován a zastupitelstvem kraje schválen rámcový věcný a časový harmonogram naplňování tohoto záměru.

Přes řadu problémů způsobených jednak nedokonalou legislativou, jednak odlišnými odbavovacími systémy jednotlivých dopravců se systém postupně rozšiřuje nejen o další regionální autobusové linky a železniční tratě, ale i o systémy městské hromadné dopravy jednotlivých měst v kraji. Ostravská městská hromadná doprava byla do systému zařazena hned od počátku ODIS v roce 1997, v loňském roce se do ODIS zapojil opavský Městský dopravní podnik.

Od 13. června 2004, v rámci celostátních změn jízdních řádů, byl integrovaný dopravní systém ODIS rozšířen po železnici z Opavy do Krnova a současně byly do ODIS zapojeny autobusové linky městské hromadné dopravy v Krnově včetně příměstských linek provozovaných dopravci Connex Morava a Osoblažská dopravní společnost na území města Krnova. Zvláštností v historii ODIS je dočasné zachování úplného stávajícího tarifu krnovské městské hromadné dopravy Krnov, který je výrazně nižší než tarif ODIS, avšak umožňuje jen omezené využití. Na tento krok by již v příštím roce měla navazovat integrace veškeré regionální autobusové a železniční dopravy na Krnovsku a Osoblažsku, kde by měla být do integrovaného dopravního systému zapojena i tamní technická kuriozita, úzkorozchodná železniční trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha.

S rozšířením integrovaného dopravního systému ODIS do Krnova vstoupilo do společnosti Koordinátor ODIS jako nový společník město Krnov. Pokračuje tak naplňování schváleného modelu tohoto organizátora celého systému, který předpokládá v cílovém stavu společnictví kraje - objednatele výkonů základní dopravní obslužnosti, měst s vlastním systémem městské hromadné dopravy a všech ostatních měst s rozšířenou působností, která budou zastupovat města a obce v rámci svých správních obvodů - objednatele výkonů ostatní dopravní obslužnosti.

ředitel firmy Koordinátor ODIS, s. r. o.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down