Intenzivní čtyřdenní vzdělávací program pro učitele, vychovatele a asistenty pedagogů s názvem Letní dílna v Centru robotiky v Plzni završil celoroční cyklus vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol. Po desítkách seminářů a workshopů v průběhu školního roku je červencový kurz nejvyhledávanějším vzdělávacím programem. Téměř padesátka pedagogů z celého Česka si zdarma prošla komplexem aktivit představujícím moderní technologie ve výuce a trendy v jejich používání. Od října semináře pokračují, buď v Centru robotiky, nebo přímo ve školách.
„V Centru robotiky vedeme děti k technice, ale uvědomujeme si, že je potřeba v těchto oborech vzdělávat i jejich učitele. Proto vždy od října spouštíme pro pedagogy semináře a workshopy na témata jako umělá inteligence ve výuce, robotika v různých předmětech, práce s grafickými editory, aplikace na tvorbu videa a animace nebo on-line nástroje využitelné napříč předměty. Je to přibližně 70 kurzů během celého školního roku a jsou zdarma,“ řekl Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.
Celoroční nabídku vzdělávacích kurzů v červenci zakončuje Letní dílna. „Velmi si cením toho, že o vzdělávání mají učitelé zájem i během svého volna. Těší mě, že se naši pedagogové stále vzdělávají v nových trendech a moderní technologie chtějí ve výuce používat,“ uvedla Lucie Kantorová, náměstkyně primátora pro oblast školství a cestovního ruchu.
Inspirováno televizí
Čtvrtý ročník Letní dílny v Centru robotiky se uskutečnil od 22. do 25. července. „V letošním roce jsme celou akci věnovali tématu televize a televiznímu programu. Workshopy byly postavené na konkrétních aktivitách z oblasti nové informatiky, rozvíjely digitální kompetence a v neposlední řadě cílily také na rozvoj komunikace, spolupráce a respektu mezi žáky, aktivizující metody a formy práce a formativní hodnocení v procesu výuky,“ popsala Martina Ceková, vedoucí vzdělávání pedagogů v Centru robotiky.
Pro děti a mládež i jejich učitele
Centrum robotiky je jedním z úseků Správy informačních technologií města Plzně. „Přivádíme děti ve věku 6 až 15 let k polytechnickým a přírodovědným oborům, proto stojí Centrum robotiky na počátku Plzeňského inovačního ekosystému PINE. Cílíme i na vzdělávání pedagogů. Celoročně je učíme efektivně pracovat s interaktivními pomůckami, on-line nástroji a aplikacemi. Pomáháme jim vytvářet výukové materiály, pracovat s roboty, robotickými stavebnicemi nebo badatelsky orientovanými sadami pro výuku přírodních věd. Nabízíme tandemovou výuku, exkurze či přímo vyučování ve škole,“ shrnul Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.*
/tz/